Problem: Tappar internet/mobil data?

Diskussion i 'Galaxy S6 Edge - Allmänt' startad av vic, 4 jun 2015.

1. MrTobbe81

MrTobbe81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Nu så, den dök upp hos mig när jag tryckte på manuell sökning ca 10 tal ggr.

Bifogade filer:

2. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Jag kan bara redovisa ett problem som operatören inte kan lösa. Min egen lösning blev operatörsbyte. I mitt fall finns problemet på Samsung S3 och S5, med Tele2. Skulle det kunna åtgärdas med en uppdatering? Iofs så dåligt ljud i S3:an att den ändå faller bort. 5:an har jag gett bort. Gäller att ha is i magen innan nyköp av S6-modellerna, verkar det som, pga priserna.

3. MrTobbe81

MrTobbe81 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    116

MINA ENHETER

Då har man kört med 5.1.1 i drygt 8 timmar & kan konstatera att det blev en helt annan telefon:)
    Inga som helst avbrott i mobilsurf längre & inget störande säkerhetsmeddelande som poppade upp var 5:e minut!
    Känns även som batteritiden fick lite medicin i uppdateringen. Tyckte inte det var dåligt på ngt vis innan men laddade fullt vid kl 11 idag & har surfat rätt mkt & pratat i telefon ett antal ggr samt kollat instagram & Facebook ett par ggr & har nu strax efter kl 23 68% batteri kvar:)

4. willpower

willpower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

"Ett problem som operatören inte kan lösa?" Tele2 har ju samarbetat med Samsung för att lösa problemen och till slut lyckats.
    Och ja, problemet har åtgärdats. Man behöver alltså inte ha "is i magen" om man inte envist vägrar att installera updates förstås....

5. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Om du läste ordentligt, var "isen" pga priserna. Att Tele2 fått till det med Samsung tror jag inte på. Mina uppdateringar hjälpte inte. Det var Tele2 själva som sade att man inte hade någon lösning, support.

6. willpower

willpower Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    50

MINA ENHETER

Ja, gäller det priserna ska man förstås ha is i magen det första månaderna. Det gäller alla nya mobiler, speciellt nylanserade flaggskeppsmodeller.

Tråkigt att Tele2 inte kunnat hjälpa dig - det verkar ju som läge att lämna in din lur på reparation. Och vad gäller Tele2 så har Samsung samarbete med samtliga mobiloperatörer på marknaden och i just detta fall fanns enligt uppgifter en känd bugg som kunde korrigeras i den sista uppdateringen. Men man behöver den sista varianten av 5.1.1. Det är bara att läsa här på forumet hur många som haft anslutningsproblem som nu korrigeras. Lämna in din trasiga lur på reparation om den fortfarande krånglar med sista uppdateringen - du har inte skrivit vilken build du kör?

7. blomman_90

blomman_90 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8

MINA ENHETER

Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Watch 46mm
    Jag har liknande problem med min S6 Edge och Tele2. Innan uppdateringen till 5.1.1 så tappade jag ofta mottagningen under samtal, det är åtgärdat i uppdateringen, men jag har fortfarande riktigt dålig surfhastighet med 4G. I min lägenhet i Gbg låg jag med min S5:a och Tele2 på minst 25 Mbit/s, nu ligger jag max på 5, ibland nere under 1 Mbit/s. En kompis med Telia och Iphone 6 hade samtidigt 60 Mbit/s i min lägenhet. Funderar om det är läge att skicka in telefonen, om det nu inte är något generalfel mellan S6 och Tele2...

8. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Skall inte gå in i polemik. Löste det genom att ge bort luren. Mobilt internet verkar inte vara helt enkelt. Har alltid 100+ Mbit/s ner på mitt Telia i en Ipad Air 2. Trots det kan jag få ladda om sidor. Nu är bara frågan Edge eller Edge+?

9. svempa

svempa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Enda stället som jag någonsin fått bra med Tele2 4G är vid Ikea Västerås, utomhus på stora parkeringen. Kör nu en gammal HTC 3G, med helt ok Tele2. Att välja bort LTE i min S5 blev bara tok. Rör mig mycket i skog och mark, kräver Telia. Likadant i skärgården, generellt bara Telia. Nu är det ingen större prisskillnad mellan Telia och de andra.

10. Tuna

Tuna Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Samma problem här kör Tele2 ,får i princip aldrig in 4G sen hoppar den mellan H och H+ hela tiden Har senaste 5.1.1.

Frugan har också Tele2 så vi bytte kort ,mitt kort funkar i hennas S5:a. så det lutar åt att det är min telefon det är fel på eller kan det vara kombinationen Tele2 + S6 edge som är felet ?

Har även gjort två fabriksåterställningar utan resultat.

Har även bytt till Telia som ska aktiveras den 25:e får se om det blir skillnad annars är det väll telefonen som är trasig.

Upplever det som att felet uppstått senaste veckan , tidigare har den fungerat bra ,,, när började era telefoner strula ?