Problem: Tappar kontakt med nätet

Diskussion i 'Xperia Z - Allmänt' startad av Erol, 16 jul 2013.

1. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Har fått problem med att det inte går att ringa/ta emot samtal eller sms.

Det lustiga är det inte märks något i displayen, stapeln visar H+ och oftast 3-4 staplar. Det går utmärkt att surfa, maila och skicka meddelanden via Facebook. Men samtal och sms går inte fram.

Jäkligt irriterande när man upptäcker detta efter en halvdag och det rasar in sms och meddelanden om missade samtal, framför allt då telefonen används i arbetet.

Startar jag om luren så fungerar allt normalt igen, oftast fungerar luren 2-3 dagar innan det händer igen.
    Upptäckte detta för några veckor sedan, men avvaktade och kollade om det skulle försvinna iom 4.2.2 uppdateringen, vilket det inte gjorde...

Någon mer som har samma bekymmer? Eller känner till om det går att lösa utan att skicka in luren på service.

/ Erol

2. Cygnus

Cygnus Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153

MINA ENHETER

Står om detta i någon annan tråd med olika förslag och idéer på vad som orsakar det. Jag har samma problem emellanåt men det är högst oregelbundet. Som jag har förstått det har det å göra med switchen mellan LTE och UMTS/GSM. Verkar som att dagens LTE-telefoner har svårt att hoppa mellan näten. Det drabbar alltså inte bara Sony, har läst en hel del om samma problem med Samsunglurar också... Se om det blir någon skillnad med LTE deaktiverat.

3. Erol

Erol Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Då kan jag tillägga att jag aldrig har LTE (4G) aktiverat...

Skickat från min GT-P7500 med Tapatalk 4 Beta