Tappar kontakten med nätet

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Tobbe_95, 30 nov 2011.

1. Tobbe_95

Tobbe_95 Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Hej!

Jag har ett problem med min 2X som är riktigt irreterande. Helt plötsligt när jag använder den tappar den kontakten med nätet. Det blir ett rött kryss eller så försvinner pilarna under 3g ikonen uppe där mottagningen visas. Det är inte för att det är dålig täckning, det vet jag. Ibland får jag tillbaka täckningen genom att starta om den, och ibland kommer den tillbaka av sig själv efter några minuter. Men det är ju som sagt sjukt irriterande när man behöver använda den och det bara strular. Har läst att några fick detta problem när de uppdraterade till 2.3, men jag hade problemen på 2.2 också.

Någon som har en lösning?

2. Rexa

Rexa Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Om du kan läsa så finns det redan trådar här om detta problem.

3. rollet

rollet Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag har haft stora problem med detta när jag körde 2.2. Enda grejjen som kunde lindra problemet var att ändra till gsm auto prl. Efter ändringen tappade den inte täckningen lika ofta.

Nu med 2.3 så är problemet fortfarande kvar, dock händer det inte alls lika ofta. Nån gång per dag typ.

Ej hittat nån definiriv lösning. Lycka till!

4. Gyns

Gyns Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Jag får det till att problemen uppstår när man byter nät/mast eller från Wifi/3G. Alltså när det sker något nytt i uppkopplingen. När den måste växla över till något annat.