Tappar ljud i samtal

Diskussion i 'Google Pixel 7 Pro & Pixel 7' startad av Oooove, 10 dec 2023.

1. Oooove

Oooove Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Hej
    När jag för samtal i telefonen så blir det tyst emellanåt och sedan kommer ljud tillbaka. Händer på både min pixel7 o sambons pixel7a. Min sambo har dock större problem än jag( kanske hon använder sin till att prata mer än jag) men det är störande att mottagaren försvinner i olika lång tid i ett samtal, inte lätt att gissa vad personen säger.
    Vi har vimla som operatör båda två.

Någon som har en gissning vad detta kan vara?

2. Buzz

Buzz Android Apprentice Medlem

Mottagna gillanden:
    2 228

MINA ENHETER

Händer det vid speciellt tillfälle? Sitter ni still och pratar när det händer? På väg in eller ut ur hemmet? I bil? På tåg? Någon speciell plats? Händer det regelbundet efter en viss tid? En gång per samtal eller flera gånger? Varje samtal eller bara något enstaka? Är till ett visst nummer, till vissa eller till alla? Är det när ni ringer eller blir uppringda?

Har ni möjlighet att stoppa i ett kontantkort för telia/tele2/telenor/tre och prova ett tag för att se om problemet kvarstår? Eller tvärtom prova ert kort i någon annan telefon?

3. Oooove

Oooove Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Satte i ett annat sim från annan operatör i telefonen o det funkade bra. Provade sedan igen med vimla sim och då funkade det bra också på det testsamtal som vi prövade.

Hoppas att det var så enkelt att simkortet bara behövde tas ur o i. Får låta det gå några dagar o se ifall problemet försvunnit

Tack för tipset