Tappar nät och USB har slutat fungera

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av Christhebalrog, 28 jun 2011.

  1. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Har fått lite smått panik... Min spica bestämde sig i helgen för att jag inte hade något SIM-kort. Det gick då ibland att lösa genom att starta om telefonen och vissa (få fall) genom att slå av och på flygplansläget.

    Tänkte ladda in en ny mod istället för cyanogen som jag har nu, men då upptäckte jag nyss att jag inte kan nå telefonen via USB. Datorn säger att den misslyckades med att installera enhetsdrivrutiner och telefonen bryr sig inte om man sätter i kabeln. I vanliga fall brukar jag få upp "montera sd-kort" och likande, men inte nu...

    Tänkte köra en wipe på den nu från recoverymenyn, men vad annars bör jag prova? Den är ju fullt funktionell i övrigt, frånsett att den krånglar med nätet (vilket i sig är en ganska väsentlig funktion :P)

    Tackar för all hjälp jag kan få!
     
  2. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    har för mig att du kan fixa det genom att gå in under inställningar/program/utveckling och sedan bocka i (eller ur) Felsökning.

    har för mig att jag gjorde så när jag hade samma problem...
     
  3. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tackar! Hade glömt bort den inställningen... Nu funkar USB i alla fall! :)

    Men faktum kvarstår tyvärr kring nätproblemet. Har gjort en factory reset men det har inte löst något. Funderar nu på att be Telia om ett nytt SIM-kort. Man får väl börja i den änden. Verkar ju extremt konstigt att det funkar ibland. Känns ju som glappkontakt eller något...
     
  4. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    är telefonen låst till Telia? annars är väl det enklaste att prova ett tag med något annat sim-kort från en annan operatör för att se om det är samma sak då. kvarstår problemet är det problem med telefonen, annars är det ju telias signal som verkar strula
     
  5. felixdroid

    felixdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 aug 2010
    Inlägg:
    690
    Mottagna gillanden:
    61

    MINA ENHETER

    Jag brukar aldrig ha problem med telias signal varken på spican elr lighten
     
  6. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Telefonen är låst till telia men jag har heller aldrig haft problem med deras nät...

    Provade en ren factory reset men det funkade inte, så jag flashade om till SpicaGenMod NG. Funkar nu som dans, har inte ens haft en Force Close :)
     
  7. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    grattis i så fall... funderar också på att ändra till SM NG... varkar vara rätt ok... funderar dock på vilken jag ska välja... har hittat ett par olika... länk till den du har kanske?
     
  8. Cobra

    Cobra Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    23
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hejpa fast SIM-kortet med en liten tejpbit!!
    Detta har hjälpt mig med 4-5 omstarter/"hittar inte SIM-kortet".
    Har Telia/HTC HD
     
  9. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    verkar hittills skitbra! tog länken som fanns i den klistrade tråden om hur man rootar sin spica :)
     
  10. sigge_3

    sigge_3 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 mar 2011
    Inlägg:
    98
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    man tackar... ska klura lite mer om jag ska byta eller inte... trivs ju faktiskt rätt bra med det jag har nu så...
     
  11. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Som sagt. Har inte haft problem med nåt sen jag bytte. Har ju bara kört såhär i ett par dagar, men telefonen upplevs sjukt mycket snabbare och robustare än förut. Har ännu inte fått en force close.

    Dock så hade jag problem med att sms inte kom fram i början. Fick gå in i sms-programmet och ge det ensamrätt på att ta emot sms så gick det fint. Ordinarie "meddelandehantering" eller vad det hette är utbytt mot Go Pro SMS. Funkar också asbra :)
     
  12. ErsdaHL

    ErsdaHL Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jul 2010
    Inlägg:
    563
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    jag har också problem med nätet gjorde du inget annat nä att byta till smgnx som jag redan har ? ?? :((
     
  13. Christhebalrog

    Christhebalrog Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2010
    Inlägg:
    27
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Nej, inte vad jag kan komma på... Jag hade ute simkortet och gnuggade lite på kontakterna, men detta var innan jag bytte OS, och då vägrade det fungera ändå. Har funkat felfritt i typ en vecka, inte en enda force close hittils...