1. Hos Fello väljer du själv! Skaffa mobilabonnemang från 95kr/mån och välj mellan:
    *2 månader till halva priset plus 50GB extra
    *4 månader till halva priset
    Stäng notis
  2. Idag kl 17:00 presenteras Windows 11
    Stäng notis
  3. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis
  4. Stäng notis
  5. Stäng notis
  6. Stäng notis
  7. Apple-nyheter: 12 Pro Max | 12 Pro | 12 | 12 Mini
    Stäng notis
  8. Amazon.se: Fyndtips | Diskussion
    Stäng notis

Problem: Tappar parade bluetooth enheter i listan

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Marjan, 21 aug 2018.

  1. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    137

    MINA ENHETER

    Har länge haft problem med att telefonen tappar parade bluetooth enheter. De försvinner helt enkelt från listan. Har testat med att återställa nätverksinställningar enligt inrådan från Sony kundtjänst. Det har hänt ett antal gånger de senaste månaderna och drabbar ett flertal olika enheter såsom headset och klocka. Enligt supporten är det inte ett vedertaget problem enligt dem själva. Har dragit mig för att reparera enheten med hjälp av Sonys programvara. Vad har ni andra för erfarenheter? Blir svårt att få igenom det som en reklamation. Har aldrig haft detta problem tidigare med någon annan telefon.

    Har du något att tillägga? Ping @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    32 711
    Mottagna gillanden:
    30 832
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Google Pixel 3
    ROM:
    Stock
    Platta:
    IPad Pro 12.9
    ROM:
    IOS 14
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Knepigt. Kan inte minnas att jag råkat ut för något liknande heller.

    Jag tror att en fabriksåterställning i alla fall kan vara värd ett försök innan du skickar in den på garantin. Eftersom problemet verkar knepigt att återskapa är det kanske inte helt säkert att det hjälper dig om du skickar in den, som du skriver, men du kan ju alltid höra med Xperia Support-chatten också: Sony Xperia™ support - Kontakta oss (Sverige)
     
    Marjan gillar detta.