Problem: Tappar parade bluetooth enheter i listan

Diskussion i 'Xperia XZ Premium' startad av Marjan, 21 aug 2018.

  1. Marjan

    Marjan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    141

    MINA ENHETER

    Har länge haft problem med att telefonen tappar parade bluetooth enheter. De försvinner helt enkelt från listan. Har testat med att återställa nätverksinställningar enligt inrådan från Sony kundtjänst. Det har hänt ett antal gånger de senaste månaderna och drabbar ett flertal olika enheter såsom headset och klocka. Enligt supporten är det inte ett vedertaget problem enligt dem själva. Har dragit mig för att reparera enheten med hjälp av Sonys programvara. Vad har ni andra för erfarenheter? Blir svårt att få igenom det som en reklamation. Har aldrig haft detta problem tidigare med någon annan telefon.

    Har du något att tillägga? Ping @Emir-SonyXperiaSupport@Emir-SonyXperiaSupport
     
  2. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 630
    Mottagna gillanden:
    44 567
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Knepigt. Kan inte minnas att jag råkat ut för något liknande heller.

    Jag tror att en fabriksåterställning i alla fall kan vara värd ett försök innan du skickar in den på garantin. Eftersom problemet verkar knepigt att återskapa är det kanske inte helt säkert att det hjälper dig om du skickar in den, som du skriver, men du kan ju alltid höra med Xperia Support-chatten också: Sony Xperia™ support - Kontakta oss (Sverige)
     
    Marjan gillar detta.