Tappar simkort samt ingen ringsignal trots att den inte är på ljudlös

Diskussion i 'Defy/Defy+' startad av lleberg, 17 okt 2011.

  1. lleberg

    lleberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Har haft in Defy i knappt 2 månader och har ett par bekymmer som har kommit upp, tror det började efter den var inne på högtalarreparation. Har sökt på forumet men inte hittar någon lösning.

    Om någon ringer så vibrerar telefonen men ingen ringsingnal spelas, oavsett vilken jag väljer. Och nej, den är inte på ljudlös. Har inte bytt dialer eller dylikt, och tror inte nån app jag installerat kan störa.
    Frågat en kompis van med android men han visste inte heller :/
    Vad kan vara fel?

    Dessutom så till synes random så verkar den tappa simkortet och "Endast nödsamtal" för att sen tvingas logga in med pinkod.. Simkortet är 2 månader gammalt.

    Så det blir jävligt lätt att missa samtal! :(
    Har fått tips om pappersbit på simkortet så det blir tightare, ska se om det funkar.

    Har Telia, Android 2.2.2

    Tacksam för hjälp!
     
  2. MickeMick

    MickeMick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 apr 2011
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan du spela musik via den inbyggda högtalaren?
    Om inte så e det nog samma fel jag hade; trasig högtalare för ringsignal/intern högtalare.. Efter byte av den så fungerar allt normalt igen. Kikade på den gamla å såg då att ena anslutningen hade släppt från högtalarkonen :(
     
  3. lleberg

    lleberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, det går utan problem att spela musik och högtalartelefon funkar utmärkt, det kommer ljud när jag väljer ringsignal, enda symptomet är att det inte kommer nån ringsignal när någon ringer, kontaktar motorola.
     
  4. zalsson

    zalsson Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 sept 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    107

    MINA ENHETER

    fått ordning på simkortet?
     
  5. lleberg

    lleberg Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2011
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har nu löst båda problemen.

    En bit dubbelvikt papper under klämman på simkortet gör att det sitter tight nog.

    And ringsignalen hittade jag inställningen som var fel.

    Inställningar -> Samtalsinställningar -> Övriga samtalsinställningar -> uppläsning av nummerpresentatör, som var satt till upprepa nummerpresentatör, satte på bara ring istället.