Tappar täckning + Hittar inte simkort

Diskussion i 'Desire HD' startad av duttman, 10 nov 2010.

1. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

fick den i tisdags typ, ska jag fortfarande skicka in den ? jag har ju hett på invisible sheild osv, så den är ju fortfarande i nyskick !

2. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

att tillägga är att det inte hände något första dagen, och inte den andra..Så känns lite lurt, Ev nån applikation som spökar ?

3. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Någon som har något bra svar ?

4. camron

camron Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Detta har hänt mig med nu, köpte DHD i början av december och aldrig haft widgetsoid installerat ens. Senaste veckan började det hända att när jag satte på skärmen så stod det att SIM inte kunde hittas så jag var tvungen att välja att restarta telefonen men det fungerade alltid efter det.

I morse när jag vaknade var det samma sak bara det att denna gången efter jag restarta så säger den fortfarande att inget SIM kan hittas.. testade sätta in kortet i min gamla SE W800i och där fungerar SIM-kortet utan problem :(

5. admm

admm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Väldigt skumt, och jag har då verkligen ingen aning om vad problemet sitter i o_O

6. slimn

slimn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag fick min DHD för 12 dagar sen. Jag har inte haft widgetsoid eller liknande program installerat.
    Imorse när jag vaknade så hade jag "begränsad tjänst" och den tappar hela tiden 3G och telefonsändning.
    Min telefon säger ingenting om att den har tappat simkortet, som den gör för vissa. Jag har provat starta om telefonen, stänga av och starta om, repeat, men ingenting gör saken bättre.
    Medan jag skrivit det här inlägget har den gått från 4 staplar telefonsändning till Noll med ett X där bredvid, från 3G till G till E, flera gånger!

Vad är det som händer?

Jag har en HTC Desire HD

EDIT! Köpte luren från Televaruhuset. Kanske om alla med har gjort samma sak och har samma fel så är det ju fel på leveransen

7. slimn

slimn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det här problemet är så lustigt!
    För om jag är snabb och ringer när staplarna är fulla och jag har 3G(för de sekunder dom är där innan hela karusellen börjar om då den tappar allt) så lyckas jag ringa ut!
    Men jag kan inte ringa ut såvida jag inte gör det under 3G och fulla staplar.. Och den la inte heller på mitt samtal!

Skit konstigt. Har iaf beställt ett nytt vanligt simkort från telia nu.

EDIT: Telefonen fungerar inte heller med min flickväns simkort.
    Mitt simkort fungerar inte heller i min gamla telefon!

Två inlägg kortare. Kanske bara är mitt simkort det är fel på? Men det känns ju konstigt då inte min tjejs simkort funkar heller! :s Nåja, får mitt nya snart. Uppdaterar när jag vet mer!

Last edited: 30 jan 2011
  8. fredrikstorm

fredrikstorm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    6

MINA ENHETER

Har samma problem här. Den säger bara att jag inte har täckning, har nytt SIM från tele2, testat att disabla lite olika processer utan att det gjort skillnad. Har provat WCDMA only, GSM och WCDMA och bar GSM, samma sak oavsett, så det verkar ju inte heller bero på att 3g-nätet är dåligt när man rör sig fort och måste byta mast ofta eller om man hamnar mitt emellan 2 master.

Jag får krupp på detta då det inte kommer in något sms, notifications, samtal eller någonting när den tappat teckningen. En restart är det enda som funkar, inte ens att toggla airplane mode on och sen off lirar.

9. androHD

androHD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

D är den nya OTA uppdateringen som gör det...om man har installerat 1.72 eller ännu värre 1.75 då får man vänta tills HTC släpper ny OTA eller i bästa fall gingerbread:teeth:
    PS: Man kan rota..om man vill...så slipper man såna problem

10. Vaargen77

Vaargen77 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jaha nu har min DHD som jag köpte i början på december uppvisat samma symptom.
    Den klagar på att inte simkortet sitter i fast det gör det. Flyttar jag över kortet till min gamla mobil fungerar det perfekt.

Är det verkligen 1.72 det beror på? Isåfall borde de ju släppa en hotfix genast, för såhär kan det ju inte vara, mobilen är ju väldigt opålitlig nu :/

11. androHD

androHD Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Dom drog tillbaka uppdateringen så fort den kom ut nästan....pga många buggar

12. Vaargen77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Verkar ju vara ganska många som har detta problemet, så de borde ju skynda på tycker jag.

Men om det beror på mjukvaran borde väl alla ha detta problem eller?

13. Vaargen77

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag lyckats lista ut vad det beror på. Såg i en annan tråd att någon skrev att simkortet flyttade sig lite ibland och då tappade kontakten.
    Det är detta som händer på min telefon, kortet halkar ut någon millimeter och det räcker för att tappa kontakten med det.
    Bara att ta bort luckan, skjuta in kortet och starta om så funkar det igen.

Men frågan är hur man förhindrar detta? Rätt störande när det händer. Är det för dålig passform på luckan så den inte håller fast kortet tillräckligt?

14. Hibernation

Hibernation Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Även jag har detta irriterande problem.
    Dock har det hänt vid ett tillfälle att det ringde på telefonen men jag kunde inte svara pga att telefonen inte hittade simkortet och det enda jag kunde välja var starta om eller stänga av.. Hur kan det ringa om inte telefonen hittar simkortet?? Därav tycker jag det osar mjukvara snarare än fysikt glapp? Har fått ett nytt sim så jag ska ge det en chans först innan jag beger mig till inköpsbutiken..

15. Law-Boy

Law-Boy Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Hej, undrar vart man ser dessa inställningar? Är inte så haj på sådant....

16. Frrr

Frrr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har också fått detta problem med Begränsad tjänst :(
    Har 1.72 på min men tycker det var längesen jag uppdaterade.. varför har det blivit först nu :/
    Aja, får väl ta mig tid och roota och lägga in 2.3

Last edited: 22 feb 2011
  17. Yadda

Yadda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Har samma problem. Händer mig när jag går ur viloläge ibland. Händer inte så ofta men när det gör det är det ganska irriterande. Tar mellan 15-30 sekunder sedan får jag täckning igen. Händer ibland att jag tappar en gång till ganska snart efter.
    Har fårr nytt simkort från Tre men detta hjälpte inte.
    Kör 1.32.405.6.

18. octagon

octagon Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Har samma problem.. Någon som har fått sin mobil att funka igen?

19. Yadda

Yadda Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    4

MINA ENHETER

Nu händer det även med min frus nya x10 mini med tre abonnemang. Det börjar ju luta åt att felet ligger hos 3.

20. moiam

moiam Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag fått problem med min DHD.

Det började imorse med att den stängde av sig hela tiden.
    Sedan så när jag fick upp den så ser jag att den inte hittar
    SIM kortet och har ingen täckning då självklart.

Har ryckt ur allt (batteri, SIM) satt tillbaka det och startat upp.
    Fungerar inte. Har en rootad telefon så jag försökte att lägga in
    en helt annan rom, men det ändrade inget. SIM kortet hittas fortfarande inte.

Prövar just nu med att ha batteriet ute i en timme och ska plugga tillbaka det sedan.
    Ska också se om SIM kortet fungerar i någon annas telefon och tvärsom.
    Att det kom i samband med att den stängde ner sig flera gånger gör mig oroad..
    Någon som har varit ute för just det?

Hur fungerar det att göra Hard Reset på en rootad telefon med custom rom?
    Har man förstört den funktionen eller kan man göra den så den hämtar orginal?