Problem: Tappar täckning

Diskussion i 'Galaxy S20' startad av PhR34k, 12 mar 2020.

  1. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jepp, prova det som sista åtgärd, annars lämna tillbaks den fortast möjligt så du får räknas som DOA istället för garantiärende.
     
    Kristy och jimpa77 gillar detta.
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    @jimpa77@jimpa77 jag har blandat ihop ditt inlägg med första inlägg från @PhR34k@PhR34k .. han har TRE o du har annat.
     
    jimpa77 gillar detta.
  3. Zap73

    Zap73 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har S20+ (Telia) och upplever samma problem. Märks mest när man är ute och använder telefonen, hemma är man ju kopplad mot wifi. Den tappar uppkopplingen och man har tex inte tillgång till mobildata.
     
  4. jimpa77

    jimpa77 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 apr 2011
    Inlägg:
    659
    Mottagna gillanden:
    291

    MINA ENHETER

    Mitt problem försvann med den nya uppdateringen som kom häromdagen.Har du installerat den?

    Tack och lov,var nära att man skulle kasta luren åt helvete ibland.
     
    PhR34k gillar detta.
  5. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samma här. Har s20 och från 3 den kopplar ner till h från 4g . Min s9 plus var bättre .
    Ringt samsing och de sa att man skulle återställa nätverksinställningar . Men det är tillbaka igen . Skit telefon.
     
  6. androidbabe

    androidbabe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Har även dragit iväg ett mail igen till samsung. Får se vad de svarar.
     
  7. Lampan999

    Lampan999 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har det löst sig? Jag har samma problem tappar all täckning på 4g nätet 10- 20 gånger /dag.
     
  8. Aare

    Aare Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2021
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0
    Har problem med S21 ultra. Om jag förflyttar mig mellan master , tappar man inte helt bort mottagning, men Hastigheten går ner till 2 Mbit/s. Slår på/av flightmode och Hastigheten är tillbaka.
    Har chili ( dom använder Tre) . Håller kontakt med chili men det blir man inte klok på.
    1. Återställt allt som finns att återställa.
    2. Bytt sim
    3. Kört olika APN ( chili och tre)
    4. Kört utan 5g

    Hjälper ingenting.
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Verkar vara en APN problem, men du skriver att detta har du kollat upp. Kom ihåg du skriver i Galaxy S20 forum och du nämner S21 Ultra, du får gärna posta ditt inlägg här: Galaxy S21 Ultra

    Men kolla följande:

    * Vilken mjukvara har du i din lur? Jag har också S21 Ultra köpt direkt från Samsung (via jobbet), senaste mjukvara ska vara: G998BXXU3AUG4

    * Posta gärna även screenshot från info om mjukvara där man ser även vilken CSC du använder dig av.

    * Prova återställa nätverks inställningarna i anslutningar menyn.

    * Har du provat ett annat SIM kort från en annan operatör i mobilen? Prova gärna ett kontantkort från till exempel TRE och om problemet kvarstår från Comviq. Det kan kosta dig en slant med värdebevis i de olika kort men värt att betala för att kolla upp vad detta kan bero på.

    * Vill inte nämna det, men sista saken man kan prova att återställa telefonen helt och hållet för att sen installera allt på manuellt utan att ta med nån backup.
     
    Kristy gillar detta.