Service
Hello, fick detta svar av tele2's service idag.
Att:WorkDescription
Detta är ett problem i nätet - inget fel på telefonen. Operatören har svårt att växla mellan 3g och 4g-nätet vilket gör att en mobil som befinner sig i ett område med både 3g- och 4g-täckning kan få stora störningar i röstsamtalen. Problemen uppenbarar sig genom att samtal bryts eller att det varken går att ringa till eller från mobiltelefonen. Telefonen drar då också mycket ström. Rekommendationen är tillsvidare att låsa telefonen till 3g nätet.Test av samtal till och från enheten ok.Reklamation avslagen pga inget kvitto va medskickat.Enhetens innehåll har även bytats ut. Kretskortet.Yttre skick bruksslitage.Telefonen är inte öppnad och kontrollerad för ev. vätskeskada och sprickor på kretskort.
Personen jag pratade med tidigare hos tele2's service inför inskickning av telefon 3'e gång sa att detta m täckning 3g/4g var ett känt problem och att det var ett mjukvarufel, vilket bör vara åtgärdat i tex s3 lte. Låsa till 3g är inget alternativ, då jag köpte telefonen för att den har lte.
Om det är ett nätproblem hos tele2 så borde även användare av s3 lte samt note2 lte ha samma strul med missade samtal och brist på täckning?
Lite konstigt att de avslår reklamation pga avsaknat kvitto. Telefonen är inköpt i tele2's webbutik. Ringer supporten på nytt i morgon.
Last edited: Nov 13, 2012