Tappat eller repat eran Galaxy S?

Diskussion i 'Galaxy S' startad av zippiz, 30 jun 2010.

  1. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag undrar bara om någon har tappat eller repat telefonen ännu?

    Berätta gärna hur högt ni tappade den, hur den klarade sig eller hur ni lyckades repa den :)

    Har själv bara tappat min från bordet i vardagsrummet o ner i matten (40-50cm) och det var inga problem.

    Är lite orolig när man har den i framfickan, vågar man ha den där och cykla/sitta? (beror så klart på storleken på fickan osv, bore bra med lite djupare fickor.)
     
  2. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Jag vet en som tappat mobilen från 2 meter och den klarade sig fint.


    -----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android using Tapatalk app.
     
  3. mengan

    mengan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hepp, såg nyss under en lampa att jag har fått en repa på min galaxy s vid en av touchknapparna. Har bara haft mobilen i lite mer än en dag... Den är liten, ytlig och syns inte om man inte håller telefonen snett, men å andra sidan har jag varit försiktig och har inte ens gått utomhus med den än. Visar ju hur lättrepig skärmen är. :/
     
  4. tigersaid

    tigersaid Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2010
    Inlägg:
    415
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Nu har jag tappat mobilen två gånger. En gång I en trappuppgång från bröst fickan då jag böjde mig för att bära något.
    Och en annan gång fast på gräs.

    Har inte hänt något med mobilen än iallafall förutom någon ögonfrans stora repor på baksidan.


    -----------------------------------------
    Sent from my Samsung Galaxy S with Android 2.1 using the Tapatalk app.
     
  5. Eisenhut

    Eisenhut Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 jun 2010
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Tappade min SGS idag på asfalt... med skärmen neråt. Lite förtvärad vart jag allt men det blev endast ett par hack på den silvriga ramen runt skärmen. Jag använder skärmskydd också. Fallet var ungefär 70-80cm.
     
  6. niklasp

    niklasp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    229
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Första dagen med SGS kilade jag ner till Elgiganten och köpte "Invisible Shield for X10" (klippte lite av hörnen på den). Fungerade utmärkt som skärmskydd.

    Efter en dryg vecka "gled skyddet av" i värmen och ville inte fastna längre.

    Två dagar senare hade jag fått en riktigt störande repa på displayen.
    Har försökt hantera telefonen väldigt försiktigt, haft den i vänster jeansficka helt ensam.

    Verkar hyfsat lätt att repa, case eller skärmskydd rekommenderas.
     
  7. Sir_Moomin

    Sir_Moomin Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2009
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappade min när jag gick ur bilen = skrapmärke höger kant på silverramen...
     
  8. dbn

    dbn Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 okt 2009
    Inlägg:
    50
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tappade min på grusväg när jag tog den ur byxfickan, fallhöjd ca 90cm. Resultat = 3 stora sprickor i överkant på skärmen. Skulle kosta 2495;- att byta skärm.

    Ej fyllerelaterat.
     
    Last edited: 10 jul 2010
  9. Galaxy S

    Galaxy S Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 026
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Av ren nyfikenhet skulle jag vilja veta hur många av tappskadorna som är fyllerelaterade.. :P
     
  10. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Man blir rätt förvånad över att folk säger att de repat skärmen utan att göra något annat än att ha den i en tygficka när man ser denna video:

    <object width="640" height="385"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/6xASJobjD68&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/6xASJobjD68&amp;hl=sv_SE&amp;fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="640" height="385"></embed></object>

    Det är ett koreanskt rep- och falltest. Man testar reptåligheten med telefonen i en påse med en massa vassa metallföremål och genom att försöka repa den med en skruv, en nyckel och en kartongskärare.

    Falltestet består av tre fall från höften och ett från huvudhöjd med skärmen mot asfalten.
     
  11. kaah

    kaah Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    146
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fy fan, jag mådde nästan illa när han körde skruven rätt i skärmen! Imponerande att den klarade av det.
     
  12. EUR1LEC

    EUR1LEC Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Få hoppas man inte tappar sin då :)
     
  13. mengan

    mengan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    85
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förmodar att de testar om stora repor och sprickor uppstår, inte små grunda repor. Dessa skulle ändå inte synas på kameran och på youtube.
    Som sagt, jag repade min efter att bara ha haft den i lite mer än en dag utan att ens ha gått ut med den!
     
  14. mannyb

    mannyb Androidpamp Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    4 304
    Mottagna gillanden:
    760
    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Project Fi
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    ROM:
    Stock
    Telefon 2:
    Google Pixel 4A
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S7
    ROM:
    Stock
    Det tenderar dock fastna väldigt vassa partiklar i tyg. Sandkorn, små nästan osynliga metallfrisor från nycklar och nyckelringar etc. Ligger dessa och trycker mot telefonen en hel dag, samtidigt som telefonen glider runt lite, då kan det lätt bli skrapmärken. Lägger man dessutom ner nyckelknippor och sådant i samma ficka så blir det förstås ännu värre.
     
  15. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ok, för att svara i min egen tråd...

    Jag har både tappat och repat min Galaxy S nu efter tre veckors semester med den. Lyckades tappa den så den studsade i bilen och sedan med skärmen ned i gruset... det klarade den, tappade den sen igen ett par dagar senare efter lite för många öl o en promenad på väg till Färjestaden från Borgholm (3-4mil)... tappade den vid en passage över en uttorkad bäck... missade tom att jag tappade den först men upptäckte det rätt snart.

    Så där ja, nu var det en repa på skärmen också... inget allvarligt o jag är glad att jag öht har den kvar ;)

    o som svar till dig "Galaxy S" ett av mina tapp var bara otur/klantighet, den andra gången skyller jag helt klart på öl, sprit o allt för mycket skoj på Sunny Standup i Borgholm :)
     
  16. Hrc4u

    Hrc4u Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    köpte zaggs skydd..men gilla int gummigaktigheten i den.. :ehm: tro ja chansa köra utan "skydd"..är ju "skönare" som alla vet ;) :P
     
  17. Trevlig

    Trevlig Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    524
    Mottagna gillanden:
    38

    MINA ENHETER

    det blir bättre efter några dagar.
     
  18. skruven

    skruven Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jul 2010
    Inlägg:
    236
    Mottagna gillanden:
    31

    MINA ENHETER

    ifåånen verkar klara falltest mycket bättre. Klarade från ett hustak utan repor eller sprickor på skärmen. Däremot fick den sprickor på baksidan. Riktigt imponerande.
    Däremot hade den ett skal runt om men undrar om det hjälper så värst mycket? Kanske, har inte testat själv.

    så på fall så verkar iphone bättre. Men samsung galaxy s har ju andra fördelar :P

    http://www.youtube.com/watch?v=aZba_sgnGQw
     
  19. Evil Peter

    Evil Peter Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2010
    Inlägg:
    618
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Testerna är dock inte likvärdiga. Iphonen har ett skydd samt att han konstant tappar telefonen på kanten. Att den inte spricker på framsidan är ju bara en slump för det är samma glas på båda sidor så det är inte mycket att kommentera.

    Här är ett annat test som är mer likt det som jag postade för SGS. Iphonen har fortfarande skydd och landar på kant den första gången, medan de två följande är på skärmen (den går sönder av det tredje fallet). SGS klarade i testet ovan alla tre fall från samma höjd, trots att den landade på skärmen varenda gång och var utan skydd. Jag ser alltså ingen anledning att säga att iPhone 4 var bättre på den punkten. Snarare tvärtom om något men inget av testerna är djuplodande nog för att dra några definitiva slutsatser.
     
    Last edited: 19 jul 2010
  20. aka_the_barf

    aka_the_barf Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2010
    Inlägg:
    728
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    iphonen borde gå sönder lättare då den väger en del mer...