Tappat täckningen med Telia

Diskussion i 'Desire HD' startad av b9mobile, 5 dec 2010.

  1. b9mobile

    b9mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Min DHD tappar täckningen ibland med telia, trots att telias täckning är fullgod (alla staplarna) där jag bor. Ibland när man väcker telefonen så står det ett kryss vid täckningsstaplarna, den hittar dock nätet i stort sett direkt.

    Nu till det konstiga, byter jag till Telenor som har mycket sämre täckning (max två staplar) så tappar den aldrig täckningen!

    Någon som anar vad detta handlar om?
     
  2. zrra

    zrra Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    470
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Det är inte mobilens fel utan telias fel. Samma sak med Comviq och telenor. Jag var nära på att lämna in min mobil för jag hade samma problem. Men stäng av 3g nätet det hjälpte för mig.
     
  3. Droidfranne

    Droidfranne Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2010
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Samma sak för mej, har Tre. Dock hände det aldrig när jag hade min Desire, endast nu med DHD, skumt....
     
  4. Toydroid

    Toydroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    222
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Det är mobilen som har problem med täckningen när den väcks. förhoppningsvis är det väl nått som HTC fixar i en framtida uppdatering.
     
  5. b9mobile

    b9mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Det skumma är att med ett Telenor-simkort i luren så tappar den aldrig täckningen.

    Telia-simkorten som jag har provat med är båda några år gamla, medan Telenorkortet är helt nytt - kan det vara något sådant som ligger bakom?

    Har beställt nytt telia kontantkort - återkommer med besked om hur det funkar.
     
  6. b9mobile

    b9mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    81

    MINA ENHETER

    Då har jag kört med ett helt nytt simkort i en vecka och kan konstatera att problemet nästan helt försvunnit. En gång på denna veckan har det hänt att telefonen tappade täckningen, mot tidigare dagligen.

    Så ett tips till er som har problem med att DHD tappar täckningen (och har ett simkort som är några år gammalt) - beställ ett nytt simkort från er operatör!