Tar tid att ansluta mot mitt trådlösa nät

Diskussion i 'Xperia ray' startad av PeterWelzien, 9 okt 2012.

  1. PeterWelzien

    PeterWelzien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det tar väldigt lång tid för min telefon att ansluta mot mitt trådlösa nätverk när jag kommer hem. Jag kan ha varit hemma i över en timme, och när jag plockar upp telefonen så ser jag att den ännu inte har anslutit mot mitt nätverk.

    Men om jag öppnar Wi-Fi-inställningar så ansluter den omedelbart mot nätverket. Jag har aktiverat "Meddela mig när ett öppet nätverk är tillgängligt" i hopp att det skall gå lite fortare, dock utan framgång.

    Är det någon annan som känner igen detta? Jag har rootat telefonen. Finns det någon inställning som jag kan göra för att snabba på uppkopplingen?

    Jag jag hade samma problem innan jag rootade den, så det är troligtvis inte ROMen det är fel på.
     
  2. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Jag hade samma problem på jobbet. Ibland anslöt telefonen ibland inte. Dessutom tog batteriet slut väldigt snabbt. Till slut kom jag fram till att signalen på wifi nätet var för låg, det var antagligen därför som telefonen inte anslöt + drog väldigt mycket batteri. Testa mottagningen med appen Wifi analyser så borde du se om du har bra signal.
    Min lösning var att köra 3G på jobbet.
     
  3. daltemyr

    daltemyr Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2011
    Inlägg:
    1 296
    Mottagna gillanden:
    346
    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Telenor
    Telefon:
    Sony Xperia 1 IV
    ROM:
    Stock
    Info:
    Privat
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE 64GB
    ROM:
    Stock
    Info:
    Jobb
    Telefon 3:
    Sony Xperia 1
    ROM:
    Stock
    Info:
    Reserv
    Platta:
    Samsung S6 Lite WiFi
    ROM:
    Stock
    Den ansluter väl inte förrän den behöver internetkontakt? Har du ingen facebook-uppdatering eller adressboks- eller kalendersynk aktiv eller nåt liknande så behövs ingen anslutning. En sån drar bara extra ström.
     
  4. PeterWelzien

    PeterWelzien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 okt 2010
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag använder Tasker till att dra ned volymen på ringsignalen när jag är hemma. Och jag använder anslutningen mot mitt trådlösa nät för att indikera att jag är hemma. Så det vore trevligt om den anslöt ganska snabbt.

    Jag har aktiverat synk av kalender, kontakter och Google Reader. Men det kan vara så att de inte synkar särskilt ofta.