task killers, bra eller dåligt?

Diskussion i 'Xperia X10 (2010)' startad av Azfor, 6 nov 2010.

1. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Har en liten fråga om Task killers, jag har hört både bra å dåliga grejer om task killers, att det är bra för batteri tiden och att det är dåligt... kan någon dela med sig av sina erfarenheter? har insett att såna som Startup auditor eller va den heter drar ström för att det är igång hela tiden och dödar appar, men sånna som man själv går in på tex advanced task killer som man får gå in på själv å döda tasks, är dom bättre eller?? :ehm:

2. ormetkruper

ormetkruper Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    153
    Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele 2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S22+
    Info:
    Nova Launcher Prime sedan typ 2013
    Jag hade task killer i början men efter att ha läst på lite då man är ny på android så behövs de inte. Android sköter det själv. Har dock fortfarande den installerad då man ibland måste döda en app som hängt sig eller inte fungerar som tänkt och t.ex inte stänger av gps mm.

3. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Fast är det verkligen riktigt? för går jag in på advanced task killer och dödar appar så de e typ 4-5 kvar så går jag in efter typ 30 min så är det typ 10-15 appar igång??

4. tureture

tureture Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1
    Telefon:
    Sony Z5 Premium

MINA ENHETER

Telefon:
    Sony Z5 Premium
    Jag tror att det är mkt svårt att bara säga "ja eller nej" till Task-killer!? Så många som har olika prestanda och batteritid på sina telefoner trots att man i princip använder sig av samma "apps" o.s.v?
    Pröva själv och se hur task-killer fungerar på just din mobil? Jag har använt det sedan april både på 1.6 och nu på 2.1 och jag är mkt nöjd. Jag har bra batteritid och känner mig bekväm med att stänga ner vissa program genom task-killer. Man kan ju bocka i och ur vilka man vill ska påverkas.

5. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

Ja de e väl ungefär samma uppfattning som jag har, men vad använder du för program då?

6. ehnvis

ehnvis Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    49
    Telefon:
    LG G5

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G5
    ROM:
    Orginal
  7. Azfor

Azfor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    32

MINA ENHETER

För att jag hittade ingen funktion för att flytta tråden till Applikationer forumet, så då skapa jag en ny för jag tänkte att de va en bättre plats att ställa frågan på..!