Jag skulle föreslå att du använder uppdateringsfunktionen som finns i romen, om den finns kvar. Om du vill lösa det med Tasker är det jag kommer att tänka på följande:
Använd HTTP Get för att hämta HTML-koden för din enhet på download.cyanogenmod.org, använda ett par Variable Split för att klippa ut filnamnet på den senaste romfilen och ytterligare en Variable Split för att klippa ut datumet för den filen. Sedan kontrollerar man om det datumet är nyare än den senast nedladdade nightlyn (vilket borde kräva att man omvandlar datumet till sekunder med Variable Convert). Om den är nyare, laddar man ned den med Browe URL, vilket öppnar webbläsaren. Sedan vill man gärna kolla md5-summan innan man flashar och det borde gå att göra med Run Shell, men jag vet inte exakt hur. Om den stämmer med överens med den md5 som finns på download.cyanogenmod.org kan man starta om till recovery och installera. Hur man gör gör att starta om recovery och flasha vet jag inte heller.
Så det skulle säkert gå, men det blir kanske några timmars pyssel

Sedan är det värt att notera att det bara funkar tills CM bestämmer sig för att ändra t.ex. layouten på hemsidan. Då måste man göra om allt. Personligen skulle jag heller inte vilja flasha något automatiskt (t.ex. för att inte romen för en annan enhet laddas ned och flashas). Just när det gäller att flasha romar vill jag ha lite kontroll och veta vad som händer så jag vet om något går fel så jag i så fall kan åtgärda det. Jag skulle alltså rekommendera den uppdateringstjänst som finns inbyggt i romen.
Någon annan kanske kommer på en bättre lösning?

Click to expand...