Hade varit guld om jag fått hjälp med att få Tasker att göra en sak till mig.
Jag har Remotestick kopplat till Tasker, och Notification Watcher som kollar av notifikationerna som kommer ifrån min larmapp från Verisure. På så sätt kan jag när jag larmar på, släcka nedanvåning och ev ytterbelysning när jag larmar på, resp tända när jag larmar av.
Nu är det så att jag har satt 433 mhz sensorer vid dörrar och de öppningsbara fönsterna i huset, som skickar iväg en signal när dom öppnas och stängs.
Det jag vill att tasker gör, är att antingen när jag försöker öppna Verisureappen efter ett visst klockslag, skall kolla om dessa fönster och dörrar är stängda (detta görs via taskerpluginet till Remotestick). Och är fönster eller dörr inte stängt/stängd så skall ett meddelande komma fram där det står vilket fönster/dörr som inte är stängt/stängd (då jag döpt sensorerna efter vilket fönster/dörr dom sitter på så är detta möjligt).
Pluginet från Remotestick rapporterar tänd eller släckt, där tänd motsvarar öppet fönster/dörr och släckt motsvarar stängd.
Är alla stängda så skall inget komma upp utan Verisureappen skall öppnas som vanligt, är dock något öppet så skall Verisureappen stängas ner av sigsjälv, och således inte starta förrens jag stängt det som varit öppet.
Hängde någon med?

Click to expand...