1. Stäng notis
  2. Registrera ett konto och bli del av Sveriges förmodligen trevligaste och mest hjälpsamma community.
    Stäng notis

Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. razorx

razorx Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag skulle vilja ha hjälp med att så fort jag kopplar in mina bluetooth hörlurar så ska alla notifikationer aktiveras. Jag vill höra alla medddelandeljud osv.

(Jag har alltid ljudlöst och bara vibration för att inte störa mina arbetskamrater osv)

2. addeswe

addeswe Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Pocophone
    ROM:
    Xiaomi Eu
    Dual Sim. Vi som har ett arbetsnummer, och som man vill avaktivera på kvällarna när man går hem. Någon som lyckats styra "flygplansläget" på individuellt sim?

3. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    189
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Har använt tasker ihop med join och ifttt. När batterit når en procent så körs en join action som stänger av laddaren via ifttt. (Så den inte laddar till 100% för batteriets livslängds skull)

Det funka klockrent på förra mobilen, en S7. På nya S20 så kommer det upp en avisering från join som säger Tasker action running men inget händer och avoseringen försvinner aldrig.

Startar jag kommandot manuellt i join så funkar det, så kopplingen till ifttt funkar.

Tips?

4. Groppe

Groppe Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    189
    Telefon:
    LG G4

MINA ENHETER

Telefon:
    LG G4
    Telefon 2:
    Galaxy S4; Galaxy Nexus; Xperia X10
    Telefon 3:
    Ericsson P990; Nokia 6820
    Info:
    Ericcson R380
    Ericcson GA628
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 10.5
    Platta 2:
    Sony Tablet Z3 Compact
    Fann en lösning tillslut. Vad jag minns så frågade inte Join efter behörighet att rita över andra appar, då har jag ändå installerat om den ett par gånger. Men den behörigheten fixade biffen, nu kan Tasker styra mina vägguttag (join action - ifttt - telldus)

Så laddaren vid sängen startar när batteriet går under 50% och stänger av när det går över 80. Vad jag förstått så ska batteriet hålla kapaciteten längre om man inte laddar fullt eller låter det dra ut helt.

Har även att Tasker tänder mina lampor lagom dimmade när morgonlarmet går

5. davidsson

davidsson Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag har en massa kalendrar i Google som tasker kan läsa av . Men nu försöker jag skapa en till som jag vill använda i vissa profiler men den dyker upp i tasker men får felmeddelande och den vill inte ta hänsyn till vad som står där. Lägger jag in denna kalenderpost i någon annan kalender så funkar profilen precis som jag vill.

6. qsecofr

qsecofr Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    599
    Telefon:
    S20+

MINA ENHETER

Telefon:
    S20+
    ROM:
    Ja tack.
    Platta:
    Nexus 7 2013
    ROM:
    Ja tack.
    Är grön gällande tasker. Får meddelandet att jag har 'no active profiles' fastän jag tycker att jag har det. Telefonen är en s20+ o-rootad. Har via appen Tasker settings tillåtit Tasker att ändra systeminställningar. Har även via adb kört kommandot:

adb shell pm grant net.dinglisch.android.taskerm android.permission.WRITE_SECURE_SETTINGS

Har importerat en färdig profil som skall slå på AOD då man får meddelande från tex gmail & sms.
    Reglagen på i profilen är till höger, på. Samt jag har tryckt på bocken för att bekräfta. Profilen skall vara aktiv mellan 06 - 22 och tiden har grön text då det är mellan den tiden.
    tack, för tips

7. Lars Anders

Lars Anders Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Hej, jag har precis skaffat Tasker. Nybörjare) Kan man få hjälp med en profil? Jag skulle behöva skicka alla samtal och alla sms från ett specifikt telefonnummer (tjejens) till min andra mobil. Gärna med en notifiering på den första mobilen att det är skickat. Det borde vara en lätt sak, men jag bläddrar sida upp o ner o hittar inget tips(