Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Hehe, jag tyckte jag bara konstaterade att du borde få ut ett värde ifall du hade fix =P

Jag testade just en task med bara get location och sen skriva ut hastigheten och jag fick 0.3 m/s här i fönstret..

Det står i tasker manualen att den returnerar 0 om den inte finns tillgänglig, vilket inte borde vara fallet ifall du fått en fix..

Last edited: 24 jan 2012
  2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Och du är helt säker på att du inte har råkat komma åt Continue Task Immediately efter det att du sparade profilen på minneskortet?

Prova att göra en helt ny task som bara innehåller Get location och en notify. Notifyen ska visa %LOCSPD. Om det funkar måste det ju vara något konstigt i tasken du har. Det funkar i alla fall för mig. Dock inte varje gång. Jag testade den 5 gånger och den visade en hastighet 3 av dem. Dock sprang jag så det handlade inte om några högre hastigheter så noggrannheten kanske var det som gjorde att det inte visades någon hastighet i mitt fall?

3. Lasse-hatten

Lasse-hatten Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Ja, det gjorde Du, men Du tyckte också att anropet till den andra funktionen var onödig, och jag kan bara hålla med.

GPS-signalen blinkar en stund, sen blir den fast och därefter försvinner den. Jag tolkar det som att den låst. Se även mitt svar nedan om andra variabler.

Last edited: 24 jan 2012
  4. Lasse-hatten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Det är jag säker på, ja.
    Det skall jag göra. I morgon. Jag har ingen möjlighet (läs: lust) att ge mig ut nu...

Jag har provat flera andra LOC-variabler, LOCACC, LOCALT, LOCTMS, och de fungerar så vitt jag kan se. De ger i alla fall ett annat värde än 0.

5. DanielMalmgren

DanielMalmgren Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    74

MINA ENHETER

Hej alla.
    Jag har en till liten detaljfråga till Tasker-expertisen...

Jag vill att när jag kopplar in min telefon på laddning så ska den slå på bluetooth. Piece of cake. Men sedan vill jag att om den är ansluten till någonting när jag rycker strömkabeln (t ex jag håller på att lyssna på musik på min Fidelio-högtalare eller har ett pågående samtal via headset) så ska den inte stänga av bluetooth. Vad gör jag då?

/Daniel

6. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Min skickade som sagt ut en hastihet, om än väldigt liten, fast den stod i fönstret..

7. Blondyz

Blondyz Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Har försökt återskapa profilerna som läser upp sms avsändare.. Stöter dock på två problem, kan inte hitta "Enter" under add context och "%MTRACK" får röda streck i tasks :ehm:

Hade gärna hittat en lösning på detta!

8. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Du menar att det står Enter: Anon(70)? Det betyder bara att om alla contexts är uppfyllda så ska tasken Anon(70) köras. Det är alltså bara den task som tillhör den profilen.

Är If %MTRACK is set röd beror nog på att du inte har någon låt påslagen. Prova att slå på en låt och kolla igen så borde det röda strecket bli grönt :)

9. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Tack så mycket för svaret, men det verkar dessvärre inte som att det var problemet.. Fått allt att rulla nu, men musiken pausas inte pga. If %MTRACK blir rött :ehm: annars läses allt upp som det ska, efter 2 sec

10. Lasse-hatten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Nu har jag testat med en notification. Det fungerade! Så jag testade hela paketet. Det fungerade också! Då slog det mig att jag hade Copilot igång, så jag stängde av den, och då fick jag värdet 0 igen.

Alltså är inte GPSen igång tillräckligt länge för att få en hastighet, men tillräckligt länge för att få andra variabler (se tidigare inlägg).

11. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6

Du skulle ju kunna ta bort If %MTRACK is set helt och alltid pausa/sätta på musiken men det skulle ju kunna bli jobbigt om du faktiskt inte lyssnar på musik.

Vilken musikspelare använder du? Jag kör standard Cyanogenmod. Du skulle kunna prova att ladda ned Phantom Music widget. Så här står det i Taskers userguide:

12. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    Skumt, va har du för telefon?

En fulfix kanske kan vara att starta maps, gps status eller nån annan app för få en ordentlig fix. Sen efter ett tag simulera en bakåtknapp eller nåt som avslutar appen (Copilot är nog ingen bra idé eftersom det kräver lite fipplande för att avsluta)

13. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Då är det nog för att jag kör spotify då alltså.. Trist, verkar vara en smidig funktion!

14. Lasse-hatten

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag har en Galaxy S med Saurom rom.
    Så kan jag kanske göra, men nu börjar det nästan bli för mycket. Det här var mest en kul grej, jag kan faktiskt vänta med att svara tills jag stannat utan att meddela att jag kör, och hur fort det går. Är det någon som kommer på en (enkel) lösning blir jag glad, annars tackar jag så mycket för hjälpen så här långt. Jag återkommer säkert med andra problem.

15. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Phantom music funkade inte med Spotify då? Det går inte att hämta informationen från Spotify då på något vis? Jag tänker mig kanske någon mindre fin lösning som att kolla om Spotify visar något i notifikationsfältet? Jag har inte Spotify på telefonen så jag vet inte riktigt hur det funkar men om den gör det kanske det går att lösa på så sätt?

16. Blondyz

Mottagna gillanden:
    87

MINA ENHETER

Jag är inte så grym på tasker själv, bara gjort några enstaka grejer på egen hand. Men spotify visas i notification-bar så borde fungera på det sättet isf, får googla runt lite och se vad jag hittar! Tack!

17. rakiii

rakiii Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Låt säga att jag har en kalender i gmail som heter "arbete" med alla mina arbetstider. Kan jag med hjälp av Tasker automatiskt sätta alarm/väckarklocka åt mig ifall jag arbetar?

18. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
  19. Ijey

Ijey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Ja det går, men är inte helt lätt.
    Har själv experimenterat en del och skapat en egen väckarklocka med grafiskt gränssnitt i tasker, som hämtar hem rekommendationer på väcktider från google calender. Om du är intresserad kan jag se om jag kan lägga upp den här i tråden

20. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Ställer min fråga igen, då jag inte fått något riktigt svar.
    Försöker få telefonen att spela olika ringsignaler, beroende på vilken nummer serie som ringer. Alltså om någon ringer från tex 08723* så skall det vara en annan ringsignal än standard.

Jag har gjort en task som känner äv det inkommande samtalet.
    Ánvänder mig av:
    STATE
    incoming call 08723*
    TASK
    Ringer Volume
    level 0

Play Ringtone
    Type: Ringer Sound: ringsignal.mp3

Men det fungerar inte riktigt som jag vill. När någon ringer så hör man hur ringsignalen börjar lite, sedan så blir den tyst väldigt fort och signalen jag vill använda börjar spela. Men efter ett tag så börjar den vanliga ringsignalen igen, tror ni att detta skulle gå att lösa på något sätt?