Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. 2_Thumbs_Up

2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Av någon anledning så fungerade %MTRACK nu så jag lyckades lösa problemet.

2. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Kan Tasker ändra namn på filer?

Sent from my GT-I9000 using Tapatalk

3. MackanL

MackanL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Fråga:
    Hur gör man för att få telefonen att avsluta spotify när jag tar ut hörlurarna.

Jag har en task som gör att spotify startas när jag stoppar i ett par lurar, men hur lägger jag in ovanstående problem? Måste det till en ny context eller kan man göra en ändring i den context som används när spotify startas?

4. x10_minipro

x10_minipro Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

MINA ENHETER

Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Lägg till en exit task (kill app)?

5. MackanL

MackanL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag försökte. Men vet inte hur jag ska göra, så det funkar inte. Någon som kan komma med en beskrivning?:ehm:

6. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Hej kör ett gäng simpla task, men har tre små frågor som jag vill ha lösta om det går.
    På natten så ställer jag in min mobil på ljudlöst, jag skulle vilja att några enstaka nummer går fram med signal ändå, tex larmet, tjejen mm. Hur ställer man in det?

Sen en sak som jag har en provisorisk lösning på, men skulle vilja att det fungerar automatiskt. Jag har en task som gör att om jag har ett möte inplanerat i min jobbkalender (outlook, synkas via exchange) så går mobilen ner i ljudlöst. Jag har ställt in att det bara gäller om mötet är ställt som busy. Även om jag ställer in i outlooken att jag inte är busy så synkas det över som busy, sen måste jag gå in i mobilen och ändra till ledig. Går det inte lösa så det funkar automatiskt?

Sista, när jag är hemma så läggs det in en profil, efersom min dotter har lärt sig låsa upp och ringa en massa folk så skulle jag vilja att bara när "hemma profilen" är aktiv så läggs det in ett lås på mobilen som gör att jag måste låsa upp med, pin, mönster eller med ansiktet. Går det att fixa?

Tacksam för svar!

7. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Kill app slutate funka iom Android 2.2 och kräver numera root om jag inte missminner mig.

8. kanylbullen

kanylbullen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Jag gjorde en task som automatiskt svarade med ett sms på inkommande missade samtal och sms om telefonen var i ljudlös och sa typ "min telefon är i ljudlöst läge och därför kommer jag inte svara när du ringer. Om det är viktigt så svara på detta SMS med ordet VIKTIGT så kommer ljudet aktiveras under 10 minuter."

Det funkade bra med med ett stort problem; när den som ringde kom från en fast telefon så blev denne uppringd av en konstig röst som läste upp mitt sms, och det var ju inge vidare tycker jag... :(

9. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Borde gå att lösa med en enkel if sats, det gjorde iallafall jag typ:

If %CNUM = 07*

Då kommer endast sms att skickas till nummer som börjar med 07

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

kanylbullen gillar detta.
  10. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    1. Hur ser dina contexts ut? Time tid1 - tid2? Prova i så fall att lägga till en context till: State - Phone - Incoming call och skriv in det telefonnummer du vill ska höras. Prova bara med ett för att se om det funkar. Bocka i invert.

Jag är inte helt säker på att det funkar. Annars kan du prova att göra en liknande profil: Contexts: Time tid1 - tid2 och State - Phone - Incoming Call. Skriv in det nummer du vill ska höras. Bocka INTE i invert. Tasken ska vara Silent mode off.

2. Gör en beskrivning till varje möte som du vill ska göra telefonen ljudlös (förslagsvis "Möte") och gör så att Tasker kollar beskrivningen.

3. Det går att lösa med Scenes som kom i den senaste stora uppdateringen. Jag har själv en PIN-låsskärm som aktiveras när jag skickar ett sms innehållande ett lösenord till min telefon. Det var lite klurigt att få det att funka så om du inte lyckas kan du höra av dig så ska jag försöka spara den till minneskortet om det går och skicka :)

11. ettan__666

ettan__666 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Du känner inte för att dela med dej av den tasken?
    Känns som den skulle kunna bli väldigt användbar :)

12. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Jag håller på att försöka göra en task som startar appen SleepTalk Recorder. Problemet är att jag lyckas inte hitta en kombination för DPAD-tryckningar för att komma till själva record-knappen.. Någon som känner sig manad?

Om någon orkar så är det detta jag försöker åstadkomma:

Om jag sätter telefonen på laddning och klockan är efter kl 22:00 så ska Tasker vänta i 10 minuter innan den startar appen SleepTalk Recorder, sen ska Tasker vänta 10sek innan den trycker på "Record".

Vore guld om någon lyckades med detta och skrev lösningen här :) Tror det är fler som skulle vilja ha detta!

13. FOO

FOO Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Tack, dock lite problem.

På 1:an så löser det problemet att själva ikonen om ljudlöst försvinner, men den skickar inte upp något ljud. Om man testar tvärt om alltså sätter på ljud och vill att det skall bli ljudlöst så funkar det, men inte att den skickar på ljud när den står i ljudlöst.

På 3:an, kan man få det att aktiveras när jag kommer hem, alltså när jag kommer inom ett vist område. Har ställt in att wifi går igång när jag kommer hem, samtidigt så skulle jag vilja att låset på mobilen ändras från slide till ett mönster eller face unlock.

14. xhizors

xhizors Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    29

MINA ENHETER

Fungerar verkligen tasker 1.2.1 på 2.3.6, har lagt in tasks etc, men dom fungerar inte, samt står no active profiles i notification ?

15. scanie

scanie Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Det funkar. Att det står "no active profiles" beror på att kriterierna för din profil inte uppnås för tillfället.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

16. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Problem ett går att lösa på ett ganska fult sätt: Gör så att Tasker spelar upp ringsignalen.

Problem tre går också att lösa. I tasken som aktiverar wifi när du kommer hem lägger du också till så att ditt skydd aktiveras. Om det går att göra ett mönster är jag inte helt säker på... Det funkar i alla fall inte på min mobil. PIN går i alla fall att fixa med en scen. Med lite pillande kan man kanske göra någon typ av mönster med scen också?

17. MackanL

MackanL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Kan någon Tasker-kunnig person hjälpa mig?

1. Vill att jag ska kunna höra i hörlurarna vem som ringer (Aktiverad endast när hörlurar är ipluggade.)
    2. Vill få SMS upplästa när hörlurar är ipluggade.

Kan någon vänlig själ hjälpa mig med en "step through" på detta?

(Har laddat ner SVOX swedish.)

Tack på förhand.

18. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Ta ett titt på mitt inlägg här:
    https://swedroid.se/forum/showthread.php?p=882426#post882426

Kolla under "Läs upp avsändaren av ett meddelande om hörlurarna är inkopplade". Det är steg för steg, men några mindre ändringar krävs för att få det att funka som du vill. Kolla där och försök själv. Hör av dig igen om du inte lyckas så ska jag hjälpa dig :)

MackanL gillar detta.
  19. MackanL

MackanL Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    3

MINA ENHETER

Hej lassekongo.

Jag försöker få till det, men är för usel för att kunna hantera programmet. Kan inte skriva dit state efter att ha skrivit i Event. Hur får jag dit flera contexter i samma profil?

Och vad är det här?

Enter: Anon (70)

Och var fyller man i det här?

A1: Wait [ MS:0 Seconds:2 Minutes:0 Hours:0 Days:0 ] If [ %SILENT ~ off ]
    A2: If [ %MTRACK Is Set ]
    A3: Media Control [ Cmd:Toggle Pause Simulate Media Button:On ]
    A4: Say [ Text:Message from %SMSRN Engine:Voice:com.svox.pico:eng-GBR Stream:3 Pitch:5 Speed:5 Continue Task Immediately:Off ]
    A5: Media Control [ Cmd:Toggle Pause Simulate Media Button:On ]
    A6: Else
    A7: Say [ Text:Message from %SMSRN Engine:Voice:com.svox.pico:eng-GBR Stream:3 Pitch:5 Speed:5 Continue Task Immediately:Off ]
    A8: End If

Antagligen idiotfrågor, men jag fattar inteo_O

20. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    När du gör en profil lägger du först till en context. När du är klar med din första context och trycker på den gröna bocken dyker din task upp. Det är det som är "Enter: Anon (70) osv. A1 - A8 är alltså vad som händer i tasken. För att lägga till dessa trycker du på plustecknet. För att lägga till Wait 2 sec trycker du först på plustecknet, därefter på Task och väljer Wait.

När du är klar med din task borde du vara tillbaka på huvudmenyn. Tryck då på din förra context. En meny dyker då upp. Välj Add. Då borde du kunna lägga till ytterligare en context :)

MackanL gillar detta.