Tänkte höra mig för innan jag köper Tasker om det är appen för mig eller om det finns något annat pogram som fungerar bättre.
Setupen ser ut som följande.
- Transfomer Prime ansluten till stereon via bluetooth.
- Wii Remote
- Appen
Music Wiimote
- Appen
Wii mote controller
Mina föräldrar använder sin Asus Prime som musik spelare men saknar en fjärrkontroll för att byta låt mm. Har testat med en SE Liveview men den var för ostabil och hade riktigt kass räckvidd och var för krånglig för de att använda.
Fick tips om att använda en Wii Remote och appen Music Wiimote. Wii Remoten verkar ha bättre BT.
Har tyvärr ingen Wii Remote ännu men den är på gång. Enligt en användare på XDA så får man starta 2 appar varje gång man ska använda kontrollen men fungerar sedan riktigt bra.
Det jag undrar över är:
Kan man i Tasker/annan app fixa så att när föräldrarna startar BT så startar även de appar som behövs för att Wii Remoten ska fungera?
Hade varit smidigt om det funkade då det enda de behöver göra är att starta BT och starta själv kontrollen. Resten sköts automatiskt. De är inte så tekniska så 2 extra appar att fundera över är tillräckligt för att de ska bli förvirrade och det blir error.
Vad säger experterna? Är det möjligt och vilken app rekommenderar ni?
Väntar på lev av Wii Remote i början av nästa vecka så kan inte börja testa ännu. Man varit fint att man kan börja bekanta sig med appen och få ett hum över hur man ska fixa detta så det blir så enkelt som möjligt.
Ibland blir man lite avundsjuk på Apple med alla de fina tillbehör som finns. Finns bla en fjärrkontroll från Trust som har de funktioner jag söker och finns att köpa hos Kjell.com
Click to expand...