Tasker - "Jag vill ha hjälp-tråden"

Diskussion i 'Applikationer' startad av TpS, 10 nov 2010.

1. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

mmm,
    Man kanske kan göra en variabel som sätts om något av musikprogrammen är igång...

2. lassekongo

lassekongo Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Jo, att sätta en variabel när du startar musikappen går ju bra :) problemet är bara att rensa den när du har lyssnat klart. Om du gör en profil med Application - Music som context, Variable Set som task och Variable Clear som exittask så kommer variabeln att rensas varje gång du minimerar appen.

Men man skulle kanske kunna göra så att man ger en variabel ett värde när man startar musikappen. Man gör ingen exittask utan tömmer variabeln först när man kopplar ur hörlurarna? För det mesta sliter man väl ur lurarna när man lyssnat klart?

Men som sagt, State - Notification skulle troligen lösa allt! Ingen som vill göra ett plugin som klarar det?

3. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Märkte det...
    Vad händer när man låser telefonen?
    Kommer variabeln att rensas då också?
    Är ju svårt att testa...

Tänkte på en annan sak. Om man kör ett BT headset, inkluderas det om man använder sig av "state: any headset" ?

4. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Gör en profil som sätter en variabel när du startar musikappen. Gör en annan med Event - Variable Cleared %musikappsvariabel som har Notify "hej" som task. Prova att låsa telefonen och se om du får en notifikation.

Jag har inget BT-headset själv så det kan jag inte uttala mig om :)

5. look2

look2 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    36

MINA ENHETER

Verkar inte som BT headset klassas som headset. Så detta börjar bli komplicerat...

Har en liten variant, som jag skall testa, men det är lite svårt att förklara, kan posta dem när jag får det att fungera.

6. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Du kan använda Bluetooth Connected istället för Headset Plugged.

Posta gärna om du får det att funka. Kanske i tipstråden? :)

7. Twinned

Twinned Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag behöver lite hjälp då jag inte fått det att fungera...

Har nu att WiFi startar samt skärmlås avaktiveras när jag är hemma baserat på cell near. Det fungerar klockrent. Dock vill jag att WiFi stängs av om skärmen varit avstängd, säg 10 minuter, när jag är hemma. Vill inte att WiFi ska vara igång i onödan för batteritidens skull.
    Har försökt skapa variabeln %Home men har inte lyckats få till det.

Prövade med följande också:

Profile: Hemma

Task
    Keyguard set Off
    WiFi set On If %Screen ~on

Exit
    Keyguard set On
    WiFi set Off

Prövat flera olika varianter på ovan men funkar gör det inte.

Någon som har några tips om hur jag kan få det att fungera?

8. Ziq

Ziq Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    179
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Galaxy Tab 10.1
    ROM:
    [AOSP] Android 5.1.1 Lollipop
    Räcker det inte med den inbyggda funktionen?
    Inställningar > Trådlöst och nätverk > Wi-Fi inställningar > [Menyknapp] > Avancerat > Wi-Fi policy

EDIT: Läste inte vad du gjort. Din Exit task körs först när du lämnar profilen > när du inte längre är hemma. Gör istället en task som vid låsning kör en wait och sen wifi off. Sen behöver du en till profil som sätter igång wifi när du knäpper igång skärmen, om du är hemma..

Last edited: 24 maj 2012
  9. strangelovee

strangelovee Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag har varit lat å inte orkat läsa igenom allt för mycket om tasker, men nån här kanske vet... nu när det börjar bli sommar så kommer även solen fram å lyser, vilket leder till vissa problem med att se på skärmen. jag undrar om det skulle gå att lösa genom att ha swipe med ett finger upp för max ljusstyrka och swipe med 2 fingrar för att återställa ljuset? har tasker stöd för gester? hur isåfall?

tacksam för svar :)

10. lassekongo

Mottagna gillanden:
    1 121
    Telefon:
    OnePlus 6

MINA ENHETER

Telefon:
    OnePlus 6
    Kan bli svårt, men jag tror att det kanske går att lösa med scenes. Gör en scene, lägg till ett objekt och kolla om du kan göra något med swipe. Jag har för mig att det ska gå på något sätt... Problemet blir dock att visa det här sedan utan att blockera något på skärmen. Scenen måste ju visas på något sätt och då kanske den måste läggas ovanpå allt annat?

11. strangelovee

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Jag löste det genom att använda dom sensor gestures som finns i tasker, tippa telefonen åt sidan och tillbaka för fullt ljus, tippa telefonen bakåt och tillbaka för att återgå till normalt ljus

12. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Du orkar inte skriva det där mer utförligt? Låter smidigt, dumma telefon utan ljussensor.

Vill också ha en task som pausar wave launcher under helskärmsapplikationer då jag ofta träffar ytan den tar upp och det stör spelupplevelsen, någon som har tips? :-)

Skickat från min LT26i

13. strangelovee

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Det jag gjorde var att göra en ny profil -> Event -> gesture. Sen för att starta inspelning av rörelse så har jag för mig att det va långtryck på en knapp, sen röra telefonen till ett läge, till exempel vinkla den 90 grader mot dig, där tycker du på samma knapp, sen tillbaka till ursprungsläge å där blir det långtryck, sedan väljer du task å den ljusnivå du vill ha.
    Har dock upptäckt att det går å göra smidigare mha nova launcher som har stöd för gester. skapade en task med ljus 255 och en task med normalt ljus. sen på swipe upp aktiveras fullt ljus och dubbeltap så aktiveras normalt ljus

14. ICDeadPpl

ICDeadPpl Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    39

MINA ENHETER

Hur gjorde du den tasken, vilken context?

15. strangelovee

Mottagna gillanden:
    125

MINA ENHETER

Context är event, tasken är bara display å sen display brightnes, sen får man göra med de önskade ljusstyrkorna

16. twelve

twelve Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Hur gör jag så att lock pattern disablas när jag är hemma och enablas när jag inte är hemma? Läst lite och fått fram att det är secure settings tillsammans med tasker som gäller, men hur?

17. googleye

googleye Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    247
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

MINA ENHETER

Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 10.1
    ROM:
    CM 10
    Ingen som lyckats med det här? Har testat kill app, sen launch app > go home. Men dess service startar igen så fort tasker dödar den

Skickat från min LT26i

18. KoktGrus

KoktGrus Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag vill skapa en profil som jag triggar manuellt (med NFC task launcher hade jag tänkt) och som automatiskt inaktiveras (och telefonen får tillbaka inställningarna som den hade innan profilen aktiverades) vid ett visst klockslag.

Skulle också vilja skapa en profil som sätter mediavolymen på max när den är ansluten till bilstereon via BT och aldrig stänger av skärmen för att sedan återställa volym- och ljusinställningar när profilen avaktiveras. I setting profiles tooglades alla inställningar och när en profil blev inaktiv återställdes inställningarna på detta sätt, hur gör man det i tasker? När jag väl aktiverat en profil kunde jag inte riktigt bli av med den igen kändes det som :)

Hur gör jag? Har kört setting profiles i alla år, men möjligheten att skicka REST-kommandon för att släcka ljuset med switchking får mig att gå över till tasker :)

Last edited: 9 jun 2012
  19. ddaannnnee

ddaannnnee Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    9

MINA ENHETER

Schema

Hej.

Jag gör olika saker på jobbet beroende på vilken vecka det är. Har skapat en kalender i googlekalendern där jag lagt in mina arbetsuppgifter. Kan jag få tasker att hämta info i kalendern ock skriva ut det på skärmen med minimalistic text?
    Schemat rullar på 6 veckor. skulle det vara möjligt att få en widget som ser ut ungefär som följer?

v23 arbetsuppgift
    v24 arbetsuppgift
    v25 arbetsuppgift
    v26 arbetsuppgift
    v27 arbetsuppgift
    v28 arbetsuppgift

Vill alltså lista de 6 närmaste händelserna i kalender.
    Blev lite rörigt men jag hoppas ni förstår..

Last edited: 13 jun 2012
  20. Ijey

Ijey Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Du kan hämta info från kalendern, de gångerna jag gjort det har jag använt HTTP get för att hämta info från min google-kalender. Om du går in på google calendar på webben och väljer kalenderinställningar för den kalendern du vill åt kan du få fram dess privata adress ( i xml-format). Där står all data, som kommer sparas som en variabel i tasker (%httpd om jag inte minns fel). Sen gäller det att hitta hur man delar upp datan för att få ut det relevanta. Använd variable split!

Ett tips för att få bättre kontroll över xml-datan är att lägga till argument i slutet av webbadressen som
    ?max-results=10&futureevents=true&orderby=starttime&sort order=ascending
    Där du kan anpassa efter vad som krävs i ditt fall.

lassekongo gillar detta.