Tasker: "Low memory"

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av timebandit, 2 feb 2011.

  1. timebandit

    timebandit Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 okt 2010
    Inlägg:
    232
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Hej på er.

    Vet inte vad problemet beror på eller hur jag skall göra riktigt.
    Jag kör Leedroid 2.3c ROM med A2SD+. Har ett fåtal apps installerade bla WidgetLocker och Tasker.

    Efter ca 4-6 dagar(utom omstart) så varnar Tasker för "Low Memory" och säger att jag kan prova att ta bort program, cache eller starta om telefonen.
    När väl detta meddelande kommer så crashar ofta sense? och laddar om. Räcker att jag går in på Internet eller nått annat och när jag sedan skall gå tillbaks till startskärmen så crashar Sense igen, varje gång blir det såhär...
    Dessutom börjar telefonen lagga rätt ofta...

    Men går jag in och kollar upp minnet(Quick System Info) så är ju allt fin fint?

    SD Card Storage: 3,08GB Free
    A2SD: 474MB Free
    Internal Storage: 67,28MB Free
    System Storage: 24,32MB Free
    Memory: 34,52MB Free

    Vad beror varningarna på och vad kan jag göra förutom att starta om telefonen?
     
  2. Donre

    Donre Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jan 2011
    Inlägg:
    763
    Mottagna gillanden:
    84

    MINA ENHETER

    Jag antar att det beror på den låga mängden ram minne. Vanligtvis brukar android sköta minneshanteringen själv och stänga av program när dessa inte behövs längre eller då telefonen börjar få ont om minne. Vet inte varför du har så lågt som 34 mb. Har nog aldrig haft mindre en 50 och det är vanligtvis då bakgrundsprogram stängs av. En quick fix vore väl att rensa ram minnet med någon taskmanager.
     
    Last edited: 2 feb 2011