Tasker med Map hack.

Diskussion i 'Galaxy S' startad av bullemina, 17 aug 2010.

1. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag kör ett map hack från denna sida.
    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=630887

Jag kör även Tasker för att slå av och starta gps vid start av program. Annars måste jag göra det manuellt och även slå av när jag inte använder gps:en. Men när jag använder denna map hack som ovan så får jag 1st ikon till under program som heter Navigator Brut, det programmet hittar jag inte under Tasker, hittar bara "orginal" programmet Navigator men inte Navigator Brut.

Finns det någon som vet hur man får fram det programmet när man ska lägga till i Tasker?

2. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

drar inte din gps igång av sig själv nu med JM5 och samset?
    Sen jag installerade dessa två (samset 1.9d) så startar min gps automatiskt vid start av maps.

Vad gör detta hack lite mer exakt?

Kör också tasker har tidigare gjort samma sak som du för att slå av/på GPS för alla kartprogram.

3. bullemina

bullemina Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

hmm.. Nej, det gör inte det.. utan varje gång jag startar navigator så får jag upp ett meddelande att gpsen inte är igång och då blir jag skickad vidare till inställningen för att slå på gps:en.

Kör oxå med JM5 och samset 1.9d...

Denna hack gör så att alla nerladdade kartor från google maps sparas på telefonen och när man använder navigator så letar den efter kartorna först på telefonen.. hittar den inte alla där så tar den ner det som saknas. Samt man får lite mera körriktningsikoner samt lite andra inställningar..

4. tanner

tanner Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tackar för tipset. Fantastiskt bra program/tillägg :D

Skall du göra ett profil med Tasker så är det bara att göra det för orginalprogrammet så fungerar det i brut-versionen med.