Taxi-app?

Diskussion i 'Appförslag och idéer' startad av 2_Thumbs_Up, 7 feb 2010.

  1. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    020-taxi i stockholm verkar ha en tjänst där man beställer taxi över internet. Nu har jag inte tittat närmare på den så jag vet inte ifall den uppfyller mitt behov. Förutsatt att deras tjänst är tillräckligt bra så borde det väl ändå inte vara alltför svårt att göra en app som utgår från gps-positionen och beställer en taxi till nuvarande adress. En sådan app skulle nog uppskattas av väldigt många fler än mig.
     
  2. alioooop

    alioooop Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    720
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    det ultimata skulle vara ifall det funkade för alla städer i sverige men tror inte alla taxibolag har en sån där tjänst
     
  3. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jo det var också min tanke först. Tyvärr verkar det inte möjligt utefter vad jag har sett efter lite googling.

    Jag föredrar ju egentligen taxi020 men den här sidan verkar helt klart mest lovande ifall det är någon hungrig utvecklare som är sugen på idén.
    http://www.taxistockholm.se/
     
  4. yrara

    yrara Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 sept 2009
    Inlägg:
    428
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Det vore ju en sjukt lätt grej att göra en app som fyller i det där formuläret. En knapp för "Taxi hit, nu", no questions asked, fyller i adress från position, och direkt, som tidpunkt. En annan knapp för "Beställ taxi" med knapp för autofyll adress från position, men man kan själv ange adress och tidpunkt också.

    Bor inte i stockholm själv, så det är inte super-intressant för min del, men här finns ju en del kompetenta stockholmare, så det här lär ju bli av.

    Edit: Finns ju tydligen för Göteborg också, så vem vet. taxigoteborg.se :)
     
  5. 2_Thumbs_Up

    2_Thumbs_Up Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag bumpar denna och hoppas på glad respons från någon utvecklare.
     
  6. kria

    kria Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 okt 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  7. zeno

    zeno Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag har utvecklat en taxi-app, iqtaxi.se, som beräknar och jämför taxipriser för en specifik resa.
    Applikationen kan användas för att söka taxipriser i de största städerna i Sverige och har idag över 80 taxibolag i databasen. Man kan se vad det kostar att åka taxi mellan två olika adresser den tid man önskar. Det går att ange sin nuvarande position som start eller slut destination, och med ett enkelt klick så kan man ringa upp den station man vill kontakta.

    Applikationen listar även priser för flygtaxi.

    Kolla in den här: http://market.android.com/details?id=com.badaboom.iqtaxi&feature=search_result

    Tråd på swedroid: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=34532
     
    MattiasH gillar detta.