Diskussion: Tbx till G2 efter SGS5

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av alhal, 30 maj 2014.

  1. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tjena,

    Jag är inne på min andra LG G2, en vit 32GB som jag kör ett slimmat svart Nilkin frosted skal på. Fick igår en blå samsung galasy s5 av min chef. Plocka ivrigt ur simkortet från min G2a och tänkte "gött med ny telefon" :)

    Igår kväll bytte jag tbx till min G2a. Jag måste säga att G2 är det stabilaste jag testat i Android väg, SGS5 var full med Samsung bloat och inte alls lika rapp som min G2a. Sgs5 har en del fördelar som löstagbart batteri, dam/fukt tålig, minneskort m.m. Tyckte faktiskt också att den blåa baksidan var rätt snygg, men där slutade det roliga :( Batteriet sjönk 15% efter en bajjsession där jag pillade rätt mycket med den, den verkar rent allmänt ha betydligt sämre uthållighet på batteriet än G2. Framsidan ser ut som en gammal sgs3 (läs skitful) Antutu däremot ger astronomiska siffror, nästan 37000 poäng! Trots detta flyter den långt ifrån lika bra som G2 :(

    Näe, tbx till G2 :) Måste säga att LG gjort ett fantastisk jobb med G2an, längtar till G3 nu!!! Dessutom ser jag det som ett tecken att 20D uppdateringen låg och väntade igår kväll när jag satte tbx kortet i G2an och startade den, nästan som att den sade tack för fortsatt förtroende! :)
     
    Gambit2K, FrozenWithin, multikp500 och 3 andra gillar detta.
  2. Droid_269

    Droid_269 Guest

    Fifan 15% under en bajjsession är riktigt dåligt! Min G2a kanske drar 3% och då sitter jag ca 20min och njuter av att äntligen få vara själv utan fru och barn och bara vara ensam med min G2! Hoho

    Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
     
    hallonballon, Gambit2K, typ0 och 3 andra gillar detta.
  3. alhal

    alhal Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2010
    Inlägg:
    380
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Tror Samsung packat S5an duktigt med bloat! Den borde ha marginellt sämre batteri egenskaper än G2, ev lika bra med tankte på den något "optimerade" Snapdragon 801? Den har ju blott 200mah mindre batteri.

    S5an slukar iaf batteri i rasande takt jämfört med min G2a. Det plus att den ser ut som en gammal sunkig S3a när den liggen på rygg med skärmen avstängd gör att det går bort för min del.