Problem: Tegelsten efter uppdatering?

Diskussion i 'Sensation - Allmänt' startad av Menvanurå, 9 jul 2012.

  1. Menvanurå

    Menvanurå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Den senaste uppdatering kom igår och glad i hågen installerade jag den direkt på min standard o-rootade Sensation. Efter omstart och optimering var den som vanligt. När jag la mig igår kväll såg den ut som vanligt, med nästan fullt batteri.

    På morgonen var den helt svart och gick inte igång trots att jag försökte. "Jahapp, en uppdatering som suger batteriet" tänkte jag och tog fram laddaren för att få liv i den igen. Döm om min förvåning när inte ens laddningslampan lyste, trots att den fått sitta i flera timmar och trots att jag provat med två olika laddare.

    Så, nu har jag en snygg svart telefon som inte går att använda.

    Nån som har en teori om vad det kan vara? Är det bara en slump att det hände efter uppdateringen eller kan det ha ett samband?

    Mobilen har dessutom precis passerat 1-års dagen, så jag vet inte riktigt hur det påverkar garantin?
     
  2. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Testa att ut batteriet och sätt in det igen. Ev kan det fungera om du håller inne båda volymknapparna och powerknappen samtidigt och försöker starta om den vägen.

    Makens orootade sensation råkade ut för något liknande häromdan, men det berodde inte på uppdateringen som vi gjort tidigare utan på att en hel massa appar uppdaterades samtidigt och 3g-signalen till nätverket gick ner och det ringde plus lite till. Den blev helt enkelt maxad, men den kom igång efter ett nån minut med den senare metoden. Min som är rootad, har jag vid några enstaka tillfällen behövt rycka batteriet på (längesen nu).
     
    Menvanurå gillar detta.
  3. Droid119

    Droid119 Guest

    Vad innehöll uppdateringen? Android 4.0.4 eller va? o_O
     
  4. Menvanurå

    Menvanurå Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 jul 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ta ut batteriet funkade! Nu snurrar den igen. Förstår inte riktigt varför det skulle göra något, men det gjorde det tydligen.

    Ralzune, det var ca 60MB som installerades, och mobilen säger Android 4.0.3. Vet dock inte säkert om det kom ner nu, eller om det var en tidigare uppdatering.
     
  5. vulfgar

    vulfgar Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    14 maj 2011
    Inlägg:
    1 564
    Mottagna gillanden:
    229
    Telefon:
    OP 9

    MINA ENHETER

    Telefon:
    OP 9
    ROM:
    stock med root
    Info:
    Launcher: Nova
    Skönt att det hjälpte! :)

    Man får väl se det som när datorn låst sej, men fortfarande är igång och man måste starta om via powerknappen. :P Luren verkar alltså inte vara riktigt avstängd, bara att den låst sej och då måste man bryta strömmen - dvs rycka batteriet - för att lyckas stänga av den helt. Volymknapparna ner samtidigt med powerknappen motsvarar då Alt-SysRQ-B resp Ctrl-Alt-Del på datorn. :cool: