Tele 2 förbrukat datavolym!?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Galaxy, 18 dec 2010.

?

Har du som Tele2-kund råkat ut för att din datakvot tagit slut orimligt snabbt?

  1. Ja

    86 röst(er)
    73,5%
  2. Nej

    31 röst(er)
    26,5%
  1. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Hej
    Fick ett sms av tele 2 om att jag har förbrukat all datavolym (1Gb) och om jag ville köpa mer!?!?! :eek:o_O
    Under ca 18 månader som jag har haft 1 gb/månad så har jag aldrig nånsin kommit nära 1 gb men nu efter 18 dagar i Dec så har jag nått 1 gb!!! Jag har inte ändrat surfvanorna på något sätt alls så det känns att det är annat lurt på g.. är det någon annan som har samma problem!?
     
  2. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej. Jag har samma problem. Då jag ringde tele2 sa de att de har haft fel på sin dataräknare och att all surf mellan 1-16e december har lagts i en klump. Enligt dom har jag surfat för 1.5 gig men det låter inte troligt då jag sällan surfar över 0.5gb på en månad.. Mvh Niclas
     
  3. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Du är inte ensam, jag fick också det smset för några dagar sen. Tyvärr så hade jag inte Netcounter installerat. jag dumpade det i våras när jag insåg att jag aldrig var i närheten av gränsen.

    Det verkar dock som jag har nått som ligger och drar data. Sen jag installerade Netcounter för några dagar sedan har jag förbrukat över 100MB. Normalförbrukningen för mig är 200-300MB/månad
     
  4. rootmoose

    rootmoose Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 apr 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Jag fick en varning om att jag använt "över 90%" igår. Men ha i åtanke att det inte gäller en kalendermånad, utan perioden fakturan gäller (är i alla fall för mig från den 15e i ena månaden till 14e i nästa). Deras dataräkningsfel förklarar ju en hel del om mitt SMS igår då också ...
     
  5. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kör också med netcounter och jag har använt ca 600mb sen den fjärde november.. Verkar lite skumt att tele2s räknare har varit trasig men att den samtidigt har räknat rätt på antalet mb.
     
  6. ds99jove

    ds99jove Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    66
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

  7. Galaxy

    Galaxy Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    1 778
    Mottagna gillanden:
    120

    MINA ENHETER

    Vad "skönt" att man inte är ensam då.. var rädd för att det var nåt på telefonen som dragit data men så är icke fallet verkar det som.. Att de säger att de undersöker saken istället för att ta bort spärren så att man kan få tillbaka sin ned/upp hastighet. 56kbit/s eller vad den nu är strypt till gör ju att min smartphone blivit en dumbphone... de hade magen att erbjuda 5 gig för 99kr tills problemet är löst.. Pleeeeaaaase... :mad:
     
  8. karstensson

    karstensson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    169
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    det har hänt mig med, och då hade jag inbyggd räknare i min mobil(iphone 3gs), enligt tele2 hade jag använt 300 mb istället för 120 som min räknare visare, men gick ej överatala dom, det var betala som gälde ;S
     
  9. BorkBork

    BorkBork Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samma sak hände mig igår och min flickvän idag.
     
  10. pleom

    pleom Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2010
    Inlägg:
    282
    Mottagna gillanden:
    41

    MINA ENHETER

    Har också samma "problem". Enligt 3g watchdog så hjar jag använt 450 MB men enligt tele2 har jag tydligen nått över 1gb
     
  11. Candroid

    Candroid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2010
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Både jag och min flickvän har fått samma meddelande eller i våra sms stod det att vi förbrukat över 90% och vi kunde köpa 5gb genom att kontakta kundservice. Båda har 1gb surf och jag har använt 400mb enligt 3g watchdog och hon säkerligen ännu mindre.

    Frågan är om det verkligen är ett "fel" eller ett fult säljknep av tele2? de borde ju skicka ut sms isåfall och säga att de har fel i systemet?
     
  12. Miklan

    Miklan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    509
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Hm, Jag har inte fått meddelandet men kör dock med frisurf. Om fallet gällde mig med så borde jag fått ett meddelande angående sänkt hastighet.

    Kör ni alla med 1GB tak?
     
  13. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Va fasen, det verkar inte rimligt alls. För ett par dagar sedan var jag uppe i max 250mb, nu över 900mb. Är det så att vi skall finna oss i detta eller har Tele2 tänkt kompensera oss? Någon som haft kontakt med kundtjänst som vet mer om detta? Har inte någon räknare själv så jag vet ju egentligen inte exakt hur mycket jag gjort av med, men det är garanterat inte 1Gb iaf :mad:
    (Undrade lite över detta i min tråd: https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=28927 )

    EDIT: Vad händer nu när man enl Tele2 är uppe i 1Gb? Får vi betala 15kr Mb nu eller sänks bara hastigheten?
    Kollade nu på mina sidor på Tele2 och nu har jag maxat min datavolym, igår hade jag nått 90%, efter det stängde jag av all mobil data och har inte laddat något heller, men ändå har dom sista 10%:en gått åt.... Är måttligt irriterad nu :mad:
     
    Last edited: 18 dec 2010
  14. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Om jag inte har fel sänks bara hastigheten till nånstans runt 56k.
     
  15. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 712
    Mottagna gillanden:
    44 706
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
    Det vore väldigt märkligt om man inte kan få sin kvot nolltställd utifall Tele2 begått någon typ av misstag/råkat ut för ett fel.

    Vad säger supporten och är det här något ni återkommande råkar ut för?

    Edit: Lade till en poll.
     
  16. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Jag gör det iaf.

    Hastigheten ska sänkas till 64kbit/s. Jag kollade man verkar få lite extra låg mellan 70 och 90 kbit/s

    Jag hade samma problem med dom sista 10%en. Dom försvann i en rasande fart.
     
  17. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ja det är ju märkligt att allt försvann på en gång. Ska ringa och skälla lite på dom i morgon.. Tar dom inte på sig det då :mad:

    Jag har Kompis Surf med 1Gb (89kr/mån)
     
  18. Duzii

    Duzii Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    28
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Fick också detta sms igår. Har fått smset någon gång förut, men det har alltid varit i slutet av månaden aldrig såhär tidigt
     
  19. XepehX

    XepehX Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 maj 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag har inte fått detta meddelande. Men jag har 5GB. Så det verkar vara något knas. Man kanske ska vänta och se vad som händer.

    Kan tillägga att jag även har företagsabbonemang, så det kanske skiljer sig där med.
     
  20. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Har samma problem... fick det under natten, 2ggr :S