Tele 2 förbrukat datavolym!?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Galaxy, 18 dec 2010.

?

Har du som Tele2-kund råkat ut för att din datakvot tagit slut orimligt snabbt?

  1. Ja

    86 röst(er)
    73,5%
  2. Nej

    31 röst(er)
    26,5%
  1. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Har också fått detta SMS, inte En utan TVå ggr idag, ringde och pratade med Tele2 och enligt dom hade jag använt 924 mb på 17 dagar(1/12-17/12).
    Vilket tjejen som svarade på tele2 inte tyckte var så konstigt/mycket, men när jag talade om att min Netcounter visade 154mb så föreslog hon att det kanske var så att när jag trodde jag använde Wi-Fi så kopplade den ner Wi-Fi'n och använde 3g istället, men eftersom att min Netcounter visade 75 mb Wi-Fi i december så sprack ju även denna teori och hon skyllde då på att det var fel på min Netcounter, och att Tele2's mätningar stämde och att det hon kunde göra var att uppdatera mitt abonnemang till 5GB. (mot höjd månadskostnad så klart)
    När jag ville felanmälda detta till deras tekniker så fick jag bara till svar att dom jobbar inte helg utan att jag får återkomma på måndag.

    Ska nog ringa upp supporten igen och tipsa om denna tråd och se vad dom svarar....
     
  2. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Enligt Tele2 så mäts all datatrafik från den första till den sista i varje månad, oavsett abonnemang.
     
  3. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det känns som att Tele2 försöker få oss alla som har mindre än 5 GB i månaden, att uppgradera oss så till 5 GB....
     
  4. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det känns som att Tele2 försöker få oss alla som har mindre än 5 GB i månaden, att uppgradera oss till 5 GB så de kan tjäna pengar, innan 4g kmr ut...

    sorry för dubbelpost, skriver från mobilen och något gick snett när jag skulle redigera första posten
     
  5. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Oroväckande, jag har ett gammalt avtal där 1 gb kostar 39 kr månad, dock ingår det inte nån spärr eller sänkt hastighet, iaf vad jag vet. så det blir ju galet om det är fel och och vips får jag 15kr mb x några hundra mb
     
  6. Gaslarm

    Gaslarm Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 nov 2010
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick meddelandet att jag använt 90% av mitt 1GB datapaket alles nyss. Enligt min räknare är jag ljusår från 90%. Blir att ringa tele2 imorgon och höra efter vad som är på gång.
     
  7. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag ringde till supporten idag å en tjej sa till mig att jag hade slösat för mkt. Det enda jag kan komma på är att jag uppdaterat mina appar (4 st) å hämtat hem firmware till min Desire som var på 28 mb. Men likt förbannat försökte hon förklara att felet berodde på mig, inte dem.

    "Ja, tyvärr, men vi stryper hastigheten för dig nu. Men det är snart månadsskifte så du behöver inte oroa dig".

    Ursäkta mig?

    Ja, det verkar vara lite så ja.
     
    krutbjörn gillar detta.
  8. sundisdubi

    sundisdubi Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 okt 2010
    Inlägg:
    19
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Samma som er andra. Har dock fått 2 meddelanden från dom om 90%, ett 14.20 sen ett till 15.30 mellan dom 2 tiderna har jag enbart legat mot wlan så det e ju knepigt med dubbla sms tycker jag.

    Edit. 231,6MB enligt 3G Watchdog
     
    Last edited: 18 dec 2010
  9. Festan

    Festan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 maj 2010
    Inlägg:
    550
    Mottagna gillanden:
    55

    MINA ENHETER

    Har inte fått SMS om detta, har 200 MB paketet.

    Däremot såg datatrafiken på min faktura konstig ut, den stod på 9 MB och jag har surfat som vanligt dvs runt 40 MB.
     
  10. PaKr

    PaKr Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 aug 2010
    Inlägg:
    266
    Mottagna gillanden:
    51
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    Telefon 2:
    Xiaomi Mi A1
    Va förmodligen samma slutsteg som jag pratade med, extremt otrevlig och oservicemindad tjej, och med tanke på att denna soppa tydligen började redan igår så borde supportavdelningen varit medveten om det.

    Ska ringa supporten klockan nio imorgon bitti och fråga vad faan dom håller på med på tele2 när dom vetat om detta sen i fredags.

    Ska även ligga på om någon form av kompensation för den tiden jag har lagt ner på att sitta i telefonköer osv för att reda ut detta.
     
    Last edited: 18 dec 2010
  11. Niclas2179

    Niclas2179 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    39
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det låter väldigt likt det svar som jag också fick. När jag påtalade att det troligen var deras fel pga deras strul med dataräknaren lät han helt oförstående..
     
  12. hmf

    hmf Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag råkade ut för samma problem tidigare i år (augusti eller september). Jag brukar förbruka ca 3 GB/månad av mina 5 GB (använder telefonen som modem till min laptop) och ringde Tele2:s företagskundtjänst när jag fick sms om att datamängden var slut.

    Fick prata med åtta (8!) personer innan jag till slut hamnade hos en kille som hade hört talas om att detta berodde på en bugg i deras system. Jag ifrågasatte hur det kan komma sig att inte alla på supportavdelningen har tillgång till samma information men fick bara undvikande svar. Ringde även deras klagolinje och möttes av likgiltighet.

    Försökte också kräva kompensation för ett antal tusenlappar i icke-fakturerbar tid som deras problem orsakat mig men se det var omöjligt.
     
  13. peter1904

    peter1904 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2010
    Inlägg:
    244
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Fick också sms från Tele 2. Min datamängd tog slut när jag enligt 3G Watchdog skulle ha 25% kvar.

    Beställde större dataabb pga detta. :mad:
     
  14. Ijey

    Ijey Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 nov 2010
    Inlägg:
    102
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Har också fått sms angående förbrukad data.
    Förbrukat 353mb sen månadsskiftet, 40mb sen fakturamånadsskiftet (vad som nu räknas).
    Verkar ju helknas att de skyller på alla användare när problemet är så utbrett..
     
  15. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Fan har också fått smset, har inte surfat ngt mer än vanligt, lyssnade 5min på sr iofs men de kan inte dra 500 mb:-(

    Sent from my Liquid using Tapatalk
     
  16. Norsehawk

    Norsehawk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jun 2010
    Inlägg:
    1 213
    Mottagna gillanden:
    107
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Jag kan sätta min Desire på att INGEN här som blivit drabbad och som har 1 GB surf har förbrukat 90% denna månad. Det blir som sagt ett telefonsamtal (igen) i morgon, vilken tur att jag kom ihåg vad den tjejen hette (och hennes efternamn!). Vi ska inte lida på grund av någon annans slarv på Tele2!
     
  17. resorb

    resorb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 okt 2010
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Samma här, kommer hänga på luren. Vi får hoppas dom tar lite ansvar för felet (vilket det uppenbarligen är hos Tele2) och börjar då dom skylla på att vi "slösat" och INTE tänker göra något åt saken byter jag operatör!

    Uppmanar ALLA att ringa och klaga! Vi skall inte acceptera detta!!!!

    Nu är hastigheten strypt till 81 kbps för mig, TACK Tele2 :mad:
     
  18. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jobbar imorgon men ska nog ringa på måndag, går jävligt seg för mig oxå, fyfan va arg man blir, har haft mobilen sen maj och har aldrig överstigit 1gb, och tror inte jag kan ha gjort det den här gången heller...
     
  19. kongo

    kongo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Kan man se någonstans hur mycket man använt? Kommer ihåg att ja haft en app förut där man kunde kolla allt från tele2 men har inte kvar den.. Någon som vet?
     
  20. freddan83

    freddan83 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 mar 2010
    Inlägg:
    147
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Samma hos mig, jag bytte från large till medium, fick fortfarande betala för large men med 1gb spärr, ringde o klaga o dom fixade till det o skickade följande sms "Hej! Fr.o.m. i morgon har du Large surf t.o.m. 14 dec, därefter Medium. Beklagar missförståndet.
    Med vänlig hälsning
    Christine/Tele2"
    Den sextonde fick jag två sms om att jag var uppe i 90%, snacka om bluff, orkar inte dividera mer med klåparna utan byter operatör...