Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. sl2wm

sl2wm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

Jag pratade med Brightpoint nyss och enligt dem var telefonen packad och skulle skickas idag eller imorgon. Känns som konstigt att den skulle vara packad och bara ligga på att bli skickad i flera dagar. Antar dessutom att han bara sa idag eller imorgon för att det ska låta bättre, sannolikheten för att den ska skickas idag känns obefintlig. Och skickas den imorgon kommer jag ändå inte få den förrän på tisdag nästa veckan i.o.m. att det tar 2 arbetsdagar hit och alla röda dagar emellan.

Hade en diskussion med honom ang. det här med förbeställning och varför man kan köpa före i butik innan det ens hunnit skickas ut, än mindre levererats, till de som förbeställt. Fick inget vettigt svar på det förstås.

Tele2 hade satt min portering natten till tisdag nästa vecka, men efter gnäll från min sida om att de får se till att skicka mobilen så att jag har den innan dess sköt de istället upp porteringen några dagar. Detta utan att rådgöra med mig först, fick helt plötsligt mejl och sms om det.

Tillläg:
    Jag beställde över telefon den 23:e på eftermiddag/kväll. En vit.

Last edited: 3 apr 2012
  2. nooz

nooz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

När jag ringde upp kundtjänst så trodde dem att den redan skickats, då jag beställde 23. Dem har alltså ingen kommunikation med brightpoint, vilket jag tycker är löjligt. Han trodde att dem höll på att skickas till alla som hade leveransdatum den 3/4 april

3. freelancer

freelancer Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Ett stort jävla skämt är vad det är. Någon som vet om någon från tele2 läser på detta forum?

4. Faizty

Faizty Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13
    Telefon:
    Iphone 14 pro

MINA ENHETER

Telefon:
    Iphone 14 pro
    Platta:
    Ipad pro 2022 11”
    Sådär då vart det beställt från CdOn istället. Nu kanske man kan bygga upp ha-begäret igen efter att tele2 lyckats krossa det till obefintligt.

5. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Tror faktiskt inte det, eller dom kanske läser men svarar inte på något iaf..

Känns skönt att jag beställde med 3 från TPH eftersom Tele2 inte verkar ha skött det på ett snyggt sätt i och med att butikerna får telefonerna före de som förhandsbokat..hos TPH så har inga butiker fått några telefoner då i stort sett alla telefoner som inkom gick åt till förhandsbokningar.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

6. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Det går ju dock att diskutera hur bra 3 och TPH har skött det också. TPH butikerna gjorde mycket reklam (i Sthlm iaf) för att det var säljstart igår, dom glömde bara detaljen att butikerna (de två jag besökte) inte hade en aning om det. Dom trodde den skulle komma om några veckor. Och det är ju många som förhandsbokat där som inte heller dom fått sina telefoner.

Och 3 har väl inte ens börjat skicka ut några lurar än?

7. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Jag beställde den 21/3 och har inte fått något. Man börjar undra vilken ordning de följer. :teeth:

8. MinaNötter

MinaNötter Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Beställde oxå den 21/3, beställde du i butik eller via hemsida?

9. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    De som förhandsbokat hamnar väl i samma system som oss som förhandsbokade via webben/telefon/chatten antar jag och de borde få sina telefoner nu i veckan också. Enligt Nick på chatten så räckte telefonerna de fick in till de som förhandsbokat och inte mycket mer.

3 skickar nog imorgon så man troligtvis har telefonen den 5e - som de sagt tidigare. Alltså har de inte avvikit från deras senaste information.

Det enda jag tycker känns konstigt är att man ser till att butikerna får telefoner som de kan sälja direkt över disk - utan att alla som förhandsbokat telefonen några veckor innan får den först. Det är det som blir konstigt för mig - men ett smart sätt att tjäna mer pengar. TPH skickar åtminstone inte ut telefoner till butikerna först - utan prioriterar dom som väntat. 3 brukar göra lika dant som TPH, kan dock inte svara på hur de gör den här gången.

10. Stedad

Stedad Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Beställde via hemsidan.

11. PsyDroid

PsyDroid Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Läst på detta forum länge men tänkte det var dags att skapa ett konto, speciellt efter jag har läst denna tråd.

1. LUGNA NER ER... herre gud o_O, Telefonen just nu har över 10 stora spädbarns problem och en del kan tom bero på hårdvaran.

2. När 1 har blivit sagt så har det ifs inget att göra med att man vill få sina saker hem på release när man förbokat. Vad är iden med förbokning annars som många har sagt.

Jag beställde en Vit HTC ONE X från Tele2 den 20/3 och den kom nu 30 min sen till mitt utlämningsställe.

Jag ska inte hämta ut den än då man har 14 dagar ångerätt från minuten man tagit emot paketet och med tanke på alla problem och S3 runt hörnet vet jag ej om detta är luren att ha.

Jag vet alla telefoner har problem vid release men det är seriösa problem denna lur har om ni läser runt på nätet.

Kan bara ge rådet att ta det lugnt... <3

12. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

kan du länka till några av de felen?

13. PsyDroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

14. Wetterholm

Wetterholm Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    10

MINA ENHETER

läste just den.

15. PsyDroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Finns massa andra trådar.
    XDA är det mest teknik orienterat mobil forum som finns.
    Läs på där bara.

16. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Problemet är bara att om man helt vill undvika barnsjukdomar så ska man inte köpa några nya produkter (mobiler eller annat) alls. SGS3 kommer även den ha barnsjukdomar. Det är alltid en risk man får ta.

Som en äkta tekniknörd (precis som många av dom som hänger på XDA) vill man ha nya saker direkt när de släpps. Jag har använt min HTC One X en dag nu och har inte stött på några av problemen du räknade upp. Dessutom kommer med största sannolikhet de flesta / alla problem som vissa har rättas till med uppdateringar kommande veckorna.

17. PsyDroid

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Det du skriver är helt sant, jag bara nämnde det för att få dom som inte fått sin att må lite bättre ;)

Var köpte du?
    Vilken Version har du? 1.27?
    Vad tycker du om mobilen? :)

18. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

facebook-sidan för tele2s kundservice borde så många som möjligt gå in och klaga på så det börjar brinna i knutarna hos dem. Vill ju fan ha min telefon nuu

19. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Bor man i den fjolliga hufvudstaden så kanske man inte har några större problem. Men resten av landet har sunkig täckning med Tre. Enda fördelen med att ha Tre är att man ringer som hemma när man är i den verkliga hufvudstaden - København.

20. Lainen

Lainen Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tele2 i Väsby har både grå och vit, hämtade en grå för 5 min sen :D

Sent from my HTC Desire using Tapatalk