Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Plockade precis ut min gråa på tele2 kungsgatan, vid 16 tiden.

Fanns ~10-15 svarta då och ~10 vita.

Min tjej hämtar ut den vita as we speak, evil som jag är så la jag undan den åt henne.

Nu ska jag ringa tele2 och avboka våra förhandsbokningar!

2. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag köpte den i tele 2's butik på Kungsgatan i Stockholm. Hade som många andra förbokat, men avbokade den igår och stack iväg till butiken och köpte där istället.

1.26.401.2 har jag på min och inga uppdateringar att hämta. Visste faktiskt inte att 1.27 kommit ut. Har sett att en del har fått en nyare 1.26.

Än så länge tycker jag den är grym, underbar display, snabb och byggkvaliteten känns mycket bra. Även batteritiden (trots att det är första dagen och den bara laddats en gång) tycker jag verkar vara mycket bra. :)

3. Fredde88

Fredde88 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

brightpoint har tyvärr stängt så du får ringa imorrn igen. Funderar starkt på att göra samma sak som du...

4. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Var det Kungsgatan 9 eller 35? När jag hämtade ut min gråa igår hade "35:an" inga inne och "9:an" hade bara gråa. Så det betyder ju att dom har fått in flera idag.

5. Extro

Extro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Vit den 21e

6. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

men ni som nu har hämtat ut nya med maxi abbonemanget, hur fungerar det?

Lägger ni in samma förlängning igen då även fast ni inte avbrytit abbonemanget?
    Går det ens att lägga två beställningar på samma nummer?

Får man ett microsim i butik? typ tele2-butik eller elgiganten.

7. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Fick microsim i butiken. Men det var jag som påpeka om det var något med simkortet som skulle fixas. Annars hade jag gått därifrån utan microsim för de hade faktiskt inte koll just då :)

Fredde88 gillar detta.
  8. Extro

Extro Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag kunde inte avboka hos brightpoint. De sa att min telefon har packats men att den inte kommer skickas fören i slutet av veckan och bli levererad först i början av nästa..

Fattar fortfarande inte hur den kan vara packad men att den inte kommer skickas :S
    Kunden är inte i fokus i deras hantering.

Synd att ingen från brightpoint surfar runt på dessa forum så att man kunde få det förklarat för sig. Är rätt frustrerad.

9. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Ringde själv tele2 idag, och mitt abb hade inte ens kommit igång eller reggats. Så de sa att det bara var att hämta ut nytt och ringa när jag kom hem.

Så antar det fungerar smidigt för oss som inte fått igång abbet ännu hos tele2, de som däremot fått sina telefoner skickade, antar jag redan fått sitt nya abb aktiverat eftersom det nog görs i samband med att de börjar skicka ut dom.

Fredde88 gillar detta.
  10. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag makulerade min beställning hos tele2 och gick sedan till deras butik istället. Var inga problem att förlänga där. Och jag fick ett ett microsim i butiken.

Fredde88 gillar detta.
  11. nooz

nooz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Var precis och köpte min(gråa) på elgiganten bäckebol i göteborg. Dem hade ett par stycken kvar nyss.

Jag bara mackulera min order hos tele2, gick in till elgiganten tecknade abonemanget, fick ett microsim och gick ut.

Löjligt hur tele2 har hanterat det hela, och låtit sina fysiska butiker få telefoner föra alla som bokat

Fredde88 gillar detta.
  12. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

när beställde du och vilken färg?
    Fan nu blir jag ju osäker, fint om jag fixar en ikväll istället och så går det inte att avboka imorgon..

13. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

Ni som fick med micro-sim, kan man byta över från sitt gamla nummer till det micro-simet redan i butik?

14. nooz

nooz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Yes. Fick nytt simkort, fick sms från tele2 under tiden jag gjorde köpet att abonemanget aktiveras om 24h

Fredde88 gillar detta.
  15. libben

libben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Sen ska man vara försiktig också med 14 dagars ångerrätt. Kan ju vara så att det gått mer än 14 dagar sedan man la beställningen, och då kan ju tele2 neka en och så har man dubbla telefoner helt plötsligt.

16. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Ja precis, man väljer att behålla sitt gamla nummer och sen får man vänta några timmar på att det nya simkortet blir aktiverat.

Fredde88 gillar detta.
  17. mobilephreak

mobilephreak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är inget problem (från http://www.konsumentverket.se/sv/Lag-ratt/Din-ratt-som-konsument/Angerratt-vid-distanshandel/):

"Ångerrätten på 14 dagar gäller från dagen du tar emot varan och återigen får information om din ångerrätt. Om du inte har fått information om ångerrätten före och efter köpet har du i stället ett års ångerrätt. Du kan ångra dig utan att ha hämtat ut varan men du måste alltid meddela säljaren. Även om du inte har hämtat ut varan ska du betala returfrakten".

18. nilzie

nilzie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

När jag avbeställa från Brightpoint sa de att man kunde låta bli att hämta ut paketet på posten och då räknas det som en retur. Man ska inte behöva betala någon avgift enligt kundtjänst. Men har för mig att man måste kontakta dem först.

Last edited: 3 apr 2012
  19. Fredde88

Mottagna gillanden:
    13

MINA ENHETER

elgiganten barkarby fick in fyra idag och de var såklart slut...
    Han hade beställt 14 till men visste ej när de skulle komma in.

20. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Tråkigt att läsa hur Tele 2 behandlat er, jag tyckte ju 1-2 veckor är ok, men ska ta en snabb koll på typ elgiganten imorgon bara för att eventuellt plocka bort lite business för deras webbshop, om de behandlar kunderna så illa som det låter..annars har jag inga problem att vänta några veckor.
    Förstår absolut de som jagar en lur en halv dag, även om jag själv inte är i det läget den här gången.