Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Drygt med interference. :s Inte för att det spelar någon roll eftersom att jag inte tycker om supra-aural headphones i vilket fall. In-ear som gäller för min del. :)

2. lenti

lenti Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    8

MINA ENHETER

haha, jo jag ska byta till in ear ist. tyckte de va för klumpigt får nöja mig med in ear kvaliten ist. hahah

3. superjohan

superjohan Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    15

MINA ENHETER

4. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Är det samma problem vid endast WCDMA aktiverat? GSM brukar vara det som stör, tyvärr :)

5. Merley

Merley Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Alltid lika fint när kundtjänsten ej kan bruka en någorlunda korrekt grammatik samt undvika stavfel. :) Anywho! Oavsett hur många beställningar som har kommit in så borde leveranserna fortfarande ske i kronologisk ordning. :s

Edit 1: Inte för att jag använder en korrekt grammatik, men så jobbar jag inte inom kundtjänst heller. :P

Last edited: 12 apr 2012
  6. tanecem

tanecem Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Oj vilken slapp kille på supporten. Problemet om du häver köpet är att abbonemanget inte finns längre. Beräknad leverans är tyvärr inte samma sak som leverans dag och det är svårt att få kompensation.

Beställde en vit igår och fick 3-4 veckor som besked.

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Last edited: 12 apr 2012
  7. kristina

kristina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag och en kompis har beställt varsin HTC one X från tele2 med maxi abonnemang.
    Min kompis byte från en annan operatör till Tele2 och jag gick från comviq kontantkort till Tele2. Min kompis har fått ett sms där det står när nummerflytten ska ske, och jag har inte fått något sådant sms. Är det för att jag inte byter från någon annan operatör? Och kommer min nummerflytt ske när jag får telefonen och simkortet, för simkortet kommer väl samtidigt som man får telefonen?

På tele2s hemsida står det: "Om du har ett Comviq Kontantkort och vill byta till abonnemang kommer flytten att ta 7 dagar. Om du har pengar kvar på ditt kontantkort kommer dessa att föras över till ditt abonnemang."

/förvirrad tjej

8. mack

mack Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag bytte också från comviq. Fick hem simkortet samtidigt som telefonen sen tog det ungefär 2 dagar innan simkortet aktiverades. Under tiden funkade min gamla telefonen som vanligt

9. jesperjm

jesperjm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Jag var nyss i kontakt med kundtjänst, och jag fick svaret att min leverans är beräknad till den 18:e april; dvs på onsdag. Jag beställde min 4/4. Huruvida man ska tro på att detta stämmer är en sak, men leveransen är på gång från leverantören enligt kundtjänst.

10. kristina

kristina Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för svaret!!

För övrigt kan jag berätta att min kompis beställde sin telefon samma dag som erbjudandet gick ut 11/4 och fick besked om att nummerflytten kommer ske 25 juni. Alltså om 11 veckor.

11. mobilephreak

mobilephreak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Jag beställde också 11/4 (en svart) - och fick veta av kundtjänst idag att jag senast bör ha den 6 juni. Så något snabbare alltså... Men med tanke på all strul som Tele2/Brightpoint har haft - låt oss nu se :)

12. gizmo

gizmo Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Någon som vet hur lång tid det tar innan abonnemanget sätts igång?

Har läst att man kunde aktivera det själv på deras sida under "Mitt Tele2". Men verkar inte gå längre :(

13. tabula

tabula Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tack för infon! Jag beställde också den 4e och fick samma besked, den 18e. Man får bara hoppas att det inte är något schablondatum då det är 2 veckor sen beställningen gjordes.

14. jesperjm

jesperjm Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Tele2 - "Ditt beräknade leveransdatum är den 18 april, men leverantören väntar på att den ska inkomma på lager, så det kan dröja några dagar till."

15. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Har ni beställt grå då eller :O? För tydligen beställde jag 26 tror jag och har än inte fått någon vidare information om att den ska komma den 18 april...

Edit: Om man inte skulle ha fått ut sin mobil tills sg3 har kommit ut. Kan man säga att man vill ha sg3 istället? (Det är ju också ifall att).

Last edited: 13 apr 2012
  16. tabula

tabula Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Yes, grå/svart. Nummerbytet är planerat den 23e
    Jag har mycket svårt att tänka mig att det skulle gå att byta om man inte gör som vissa har gjort och fått ett presentkort istället från en butik.

17. albinsson

albinsson Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Beställde en vit One X den 7/4. Fick den idag den 13/4 :-/!

Men nu har jag en klurighet. Porteringen från telia sker den 23/4, men jag antar att ångerrätten gäller från idag när jag hämtat telefonen. Jag skulle ju på någe vis starta abbonnemanget nu (med tillfälligt nummer?) Så jag kan utvärdera om tele2 håller vad dom lovar när det gäller täckningen där jag bor...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

18. laaben

laaben Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Pratade precis klart med henne i kund support och hon påstod att de inte hade fått in någon leverans från HTC angående de mörka. Hon sa även att HTC är de som skjuter upp det dag för dag.

19. Bojen

Bojen Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Va fan! Jag beställde en vit via Tele2 den 5/4 och har fortfarande inte fått den.

20. mobilephreak

mobilephreak Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tele2/Brightpoint har skött det här riktigt illa! :cry:

Dessutom riktigt märkligt - när man kollar på Siba.se, Elgiganten.se, Netonnet.se osv - så har många butiker båda gråa och vita i lager. Varför kan inte Brightpoint få några !!!???