Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. arne.anka

arne.anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

När beställde du den? Vita tar förmodligen längre tid då de är mer populärare.

2. FTWTysken

FTWTysken Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Jag beställde också vit. Den 10:e.
    Ringde i måndags, fick beskedet att det dröjer 2-3 veckor.

Men idag klockan 10.50 fick jag följande mail:

3. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    11/4, beställde den då det var lägst leveranstid på den. Den gråa var det 6-8 veckor på.

Får hoppas att det trillar in ett mail till mig da :)

4. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Fick samma mail, fast ca klockan 09 imorse, så nu hoppas vi bara telefonen hinner dyka upp under veckan! :)

EDIT:
    Jag undrade hur det var med det där, så jag ringde kundtjänst för att fråga när abonnemanget skulle slå över, och enligt dom skulle det slagit över direkt eftersom jag redan var kund hos tele2 med noll bindningstid kvar. Tjejen där slog över abonnemanget direkt, så jag har haft mitt igång sen någon vecka tillbaka vilket inte gör mig något, det är ändå bättre än mitt tidigare alternativ, väntar bara på telefonen. Får bara hoppas dom inte fuckar upp totalt nu, det verkar inte som att dom har helt koll på läget huruvida abonnemanget ska slå över eller när det ska börja gälla.

Last edited: 25 apr 2012
  5. almost-famous

almost-famous Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Enligt tele2.se så har jag fortf. mitt gamla abonnemang, och jag hade ingen bindningstid kvar.

6. Dewel

Dewel Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

Beställde 30/3.
    Fick ett mail idag på morgonen, likt andra här ovan, om att Brightpoint snart får in telefonen på lager. Och att den skulle skickas under veckan.

Fick SMS vid 14:20 om att jag hade fått ett paket från Tele2.
    (Undrar om de anlitar Tomten för leveranserna, när de väl fått hem dem. För de måste ha varit väldans snabba med att skicka den, då de ännu inte fått in telefonen på morgonen.)

Verkar inte vara några kända DOA-fel på den. *pustar ut*

7. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Beställde också den 11/4. Dock 23:57, :P får se hur lång tid det tar för oss att få den då.

8. gneken

gneken Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 727
    Operatör:
    Vimla, Tre

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla, Tre
    mm, Beställde ca 1 timme innan dig då ;)

9. arne.anka

arne.anka Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Drömde att jag fick den, fast den såg inte alls ut som den ser ut på hemsidan, den hade tangentbord.. Tror jag håller på och blir galen, längtar.. o_O

10. Kessler

Kessler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Bara jag som slapp aktiveringsavgiften på 99:-? Fick dessutom betala för en månad+5 dagar eller nåt sånt. Varför gör de så? Fick ni ett comviq kontant sim-kort med förresten?

11. Droid_301

Droid_301 Guest

Lagen säger att man får inte debitera för den tiden där man inte har fått simkorten.
    OBS Kolla på era faktura att ni verkligen har fått simkorten den datum då tele2 börjar debitera. Tele2 fakturerar ut dagen som brightpoint har fått in eran telefon på sitt lager inte när ni har fått eran telefon. Fick ringa åt min sambo för att få 50kr tillgodo då tele2 hade tagit betalt för 5 dagar extra innan hon hade fått simkorten.

Last edited by a moderator: 26 apr 2012
  12. FTWTysken

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Maxi unlimited hade ingen aktiveringsavgift. Det stod väl när man beställde att det inte skulle tillkomma några avgifter, så den borde ingen få betala.

Detta var en av anledningarna till att jag beställde direkt från tele2.se och inte från TPH, då de tog ut en startavgift på TPH...

13. Kessler

Kessler Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    7

MINA ENHETER

Jag fick mobil och simkort 4april (tror jag) men fick betala från 1april-6april+7april-6maj. Orkar inte tjaffsa om någon dags extra betalning. Men varför tog de inte betalt från 1april-1maj då?
    Trodde också det. Men det var folk som påstod att det var en startavgift+att det stod det i mitt bekräftelsemail. Men kanske inte var det ändå då.

14. almost-famous

Mottagna gillanden:
    68

MINA ENHETER

Chattade med kundservice.

Slutet av maj beräknas jag få den :(

Kan inte du chatta med dem så kan vi kika om vi får likande svar?

15. FTWTysken

Mottagna gillanden:
    12

MINA ENHETER

Å fanken, det stod det inget om i mitt bekräftelsemail.
    Jaja, den som lever får se...(om man får telefonen någon gång :))

16. CML

CML Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    14

MINA ENHETER

Det kan verka helt slumpmässigt, men dom har någon prioriteringsordning på vem som får telefonen först.
    Brightpoint hävdar, när jag ifrågasatte att min vän fått sin telefon före mig, trots att han beställt senare, att hans order varit prioriterad från Tele2.

Han beställde alltså senare än jag men fick sin telefon inom 5 arbetsdagar, trots den enligt sidan beräknade leveranstiden 3-4v. Det är också värt att notera att han bytte från Telia, och tydligen (inte så konstigt kanske, men skapar starkt negativ PR om det kommer ut) är nya kunder betydligt viktigare än vi som förlänger tidigare Tele2-abonnemang.

Tycker hela soppan kring hur både Brightpoint och Tele2 hanterat situationen är värdelös.

Nu hoppas jag telefonen dyker upp i veckan som deras senaste mail utlovat

Denna gången är det ju avtalsbindande, då dom tydligt sagt att min telefon blir packad och skickad denna veckan. Nu kan dom inte gömma sig bakom "beräknad leveranstid" längre ^^.

17. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    275

MINA ENHETER

Jag beställde en den 11:e precis innan midnatt. Jag fick min idag fasten det stod 6v leverans tid. Ringde BB och sa att jag e utomlands o beställde sista dagen så jag skulle hinna komma hem innan telefonen skulle komma fram. Då jag ej nu är hemma så bad jag dom hålla på den vilket inte var möjligt!! Dom skulle ringa posten och se om dom där kunde hålla den men detta var dock något dom inte brukade göra. Har även beställt en via TPH med Tre och fått mycket hjälp där! Fattar fan inte hur dom kan skicka ut till mig som INTE ville ha luren än när det finns folk som väntar! Detta var en svart/grå HOX.

18. Droid_301

Droid_301 Guest

Jag beställde min den 4 april och får veta nu att någon som har beställt den 11 april har redan fått sin telefon, när jag inte ens har fått min telefon.
    Tele2 borde fan skämmas att dom använder sig av brightpoint

19. DiiM

DiiM Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    275

MINA ENHETER

Ring till BP och berätta om detta! Du kan ju ta min om du ville ha en svart!!

20. Droid_301

Droid_301 Guest

BP har redan "packat" reserverat min fast dom tar 1 vecka för att skicka iväg den.