Övrigt: Tele 2 Maxi Unlimited - HTC One X

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Adr1aniii, 26 mar 2012.

1. Gnadock

Gnadock Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    16
    Telefon:
    HTC 10

MINA ENHETER

Telefon:
    HTC 10
    ROM:
    Insertcoin
    Men de har också tre gånger sämre täckning.

2. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Det är en principsak, har tele2 skrivit att telefonen ska levereras den 2-3 april så ska den levereras den 2 eller 3 april. Förra veckan stod det fortfarande beräknad leverans 3 april och personer som har beställt den 21 mars har blivit tillsagda att de kommer få sina telefoner om 1-2 veckor.

3. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 445
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Smartare att säga som TPH, första veckan i April :P

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

4. kandreas87

kandreas87 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Håller helt och hållet med. Får jag ingen bekräftelse senast på onsdag att min telefon skickats till mig så vänder jag jag mig till cdon. Nu är det enda som håller mig från att lägga en beställning där att jag har möjligheten att få telefonen innan helgen :)

5. DNA99

DNA99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Nu har jag gått och köpt i ett Tele2 butik. De hade nästan inga kvar sa dem... (Täby)

6. Deebo83

Deebo83 Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    23

MINA ENHETER

CDON verkar inte vara bättre på den fronten heller. jag har en beställning liggandes där och killen jag snacakde med imorse sa att dom kommer att få in mobilerna runt 3-4:e och jag borde inte räkna med att jag har den innan helgen. Visar det sig att de inte har skickat den imorgon, kommer jag avboka och springa in på närmaste elgiganten/expert eller dylikt och köpa med mig en därifrån.
    jag föreslår detsamma om du är som jag, otålig ;)

7. nooz

nooz Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5

MINA ENHETER

Kontaktade kundtjänst tidigare idag och enligt dem har dem inga telefoner på lager, och att jag (beställde den 23) får räkna med 2 veckors innan jag får den.

När jag ställde frågan om någon hade fått, så var det i ena stunden INGEN, och i andra stunden så hade första leveransen redan skickats.

Det värsta är att dem har ingen koll på nått. De visste inget om hur många de fått in, varför dem hade satt leveransdatum på 3/4 april, varför bara vissa fått. Dem velar runt hela tiden och varje gång man chattar med någon ny så är det annorlunda information.

Om jag vill makulera, är det tele2 jag ska kontakta eller kommer dem hänvisa mig till brightpoint(vilka de nu är)?

8. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

Jag blev hänvisad till brightpoint, när jag väl kom fram till dom var det inga problem att makulera.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

9. DNA99

DNA99 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Det är också väldigt vackert att kundtjänst sa till mig att makuleringen är fixad. Jag kommer att ringa för säkerhetsskull Brightpoint på morgonen...

10. HugSeal

HugSeal Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    33

MINA ENHETER

Ehh, what? Företaget osm vunnit mobils test angående bästa täckning 5 år i rad eller vad det nu är har alltså tre ggr sämre täckning än tele2?

Jag tittar gärna på en källhänvisning kring det,har itne hört det innan och vill gärna veta mer.

11. nilzie

nilzie Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Hoppas CDON skickar imorgon :)
    Lite halvt OT: Jag har konverterat mitt comviq kontant till tele2 maxi (dvs behålla samma nummer osv). Vad händer med pengarna jag har på mitt kontantkort? Har hört att de flyttas över som ringpott, men maxi har ju obegränsad ringpott så det hjälper ju inte mig riktigt.

12. cdrw

cdrw Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

Inte säker men tror att du får en pott på det du har, så kan kan köpa saker med din telefon tex. godis i automater, sms biljett eller liknande

13. adsa

adsa Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    2

MINA ENHETER

När jag pratade med dom sa dom att dom skulle få telefonerna på onsdag (enligt planeringen) och vågade inte lova att även om dom kom då så skulle dom skickas vidare så kund kunde plocka upp dom på torsdag. Det beror på belastningen på lagret och så sa dom. Hoppas hoppas att dom får och hinner skicka på onsdag!

14. nilzie

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Såhär skrev CDON på Swedroid idag:
    "Som det ser ut nu så kommer det svenska distributörerna få in telefonen på måndag 2 april, de kommer då att skicka ut telefonerna till respektive återförsäljare, ifall detta håller så betyder det att vi får telefonerna 3-4 april och så fort de kommer in på lager så kommer vi skicka ut telefonerna till alla som har förhandsbokat.
    Till torsdag/fredag bör du fått din telefon, lite beroende på var i landet du bor.

Jag vill dock poängtera att detta är ifall vi får in telefoner som planerat (på måndag"

https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=60802&page=7

Nu är ju frågan bara om dom fick in dom idag.

adsa gillar detta.
  15. Dynamic

Dynamic Youth Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq, Telia
    Telefon:
    Google Pixel 9 PRO
    Telefon 2:
    Iphone 12
    Platta:
    iPad

Beror nog på lite vart man bor. Här (Dalarna)funkar inte 3 nå vidare..

16. mortalis

mortalis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    26

MINA ENHETER

Beställde via tele2 ikväll iaf och det står ju 1-2 v leveranstid. Hoppas det stämmer hyfsat, eftersom jag inte kan nyttja abonnemanget förrän telefonen anlänt. Får köra vidare på desire och kompis surf tills dess, så man överlever ju.
    Blev osäker på om mitt färgval kom med bara så ska ringa och kolla imorgon bitti, vill gärna ha vitt när alla mina telefoner (utom wildfire, som jag knappt räknar som telefon) alltid varit svarta/bruna.

17. nilzie

Mottagna gillanden:
    42

MINA ENHETER

Varför inte köpa via cdon och få gratis jays lurar och skärmskydd? Dessutom verkar det inte som hela deras första batch är förbokad än.

18. Nordis

Nordis Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    21

MINA ENHETER

1-2 veckor stämmer INTE. Dom har ingen aning om när dom kommer få några leveranser. Mitt tips är att du beställer från exempelvis cdon, phone house eller går till någon fysisk butik.

Sent from my Transformer TF101 using Tapatalk

19. droidis

droidis Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1

MINA ENHETER

På kontraktet jag fick till Maxi Unlimited står det så här (observera att det är felstavat på pappret): Eventuell innestående samtalspott från annat abonnemang förs ej över till detta abonnemang och går därmed förlorat.
    Borde stå förlorad där imo.
    Men du frågade iofs om kontantkort, vilket det inte står något om.

20. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 212
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Värdet på kontantkortet brukar föras över i form av ett belopp som kan användas för att betala fakturan.