Tele2 Fastpris kampanj, sjukare - med S2 lte osv

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av mackann, 8 mar 2012.

1. marcel38

marcel38 Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Fick min s2 lte igår efter veckor av försenad leverans. Var mycket sugen att börja testa luren (nuvarande är nämligen en htc desie)
    Tji fick jag, simkortet fungerade inte. Jag aktiverade kortet via tele2 mina sidor och fick meddelande att det skulle vara klart om högst 1h, dvs kl 20 igår. Idag på morgonen ringde jag tele2 (45min kö) och fick efter 20 min försök till hjälp rådet att fixa ett nytt simkort på expert. Jag ordnade detta kl 14 idag. Tror ni det fungerade? icke......

Nya samtal till tele2 och samtal med handlingsförlamad personal på tele2.
    Testade ett vanligt simkort i nya luren och det fungerar utmärkt. Båda nya 4g simkorten testade jag i 2 andra telefoner och det ger samma resultat som i lte:n, telefon menar simkort inte sitter i. Jag vill ju mena att det inte borde vara fel på telefonen då ett vanligt 3g kort fungerar i den. Folk på tele2 höll med om detta. Imorgon ska jag gå till expert igen och prova mitt tredje kort! Känns inte som man har stort hopp att det ska fungera. vad tror ni?

Funkar inte simkort jag hämtar imorgon så måste det väl ändå vara telefonen? Då kommer jag inte orka byta till ny lte då kommer jag ta en vanlig s2:a

Faaaan när man suktat då efter ny telefon.

2. raptor

raptor Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    197

MINA ENHETER

Jag aktiverade mitt 4g kort igår genom mina sidor och det fungerade alldeles utmärkt.
    Synd bara att du var tvungen att gå igenom kundtjänst, för deras suger verkligen.

Mitt 4g kort använder jag i en sgs2
    testa kortet i en annan telefon.

3. marcel38

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Saken löst! Det som hänt är att nåt packning på lagret lagt i det mindre 4g kortet med telefonen. Jag har meddelat detta både till tele2 och första besöket hos expert, men ingen reagerade. Kanske trodde precis dessa människor son jag att det skulle funka även om simkortshållaren var större än kortet. Det är min första 4g så jag tyckte inte det vore konstigt om små som stora kort funkar i samma ingång. Dessutom står det i instruktions manual om att du sätter i sim eller usim och då trode jag det mindre var ett usim. Skönt saken är löst men det är förbannat att det ska strula. Lagret lär ju packa fel i framtiden med

4. marcel38

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Tanken var att skriva att ett packjon lagt i fel simkort, borde tänkt på detta