Tele2 har blivit galna!! (Positivt)

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av genjuroSE, 22 jan 2015.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. SHM

SHM Android Apprentice Hedersmedlem

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Det borde ha ringt varningsklockor när de sa att de ger kontanter i butik. Finns ingen operatör som gör det. Det enda de kan göra är att ge dig beloppet tillgodo och därefter dras pengar för fakturorna från tillgodokontot tills pengarna är slut.

Du har inte löst problemet? Det går alltså inte?

2. Simon95

Simon95 Teen Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Men jag betala via kreditkort.

Last edited: 7 feb 2015
  3. belgarn

belgarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

På Payback sidan så står det:
    Jag missade också rabatten på 1000kr då jag antog att det gällde fram till den 16/2. Tyckte inte det gick att tolka texten på något annat sätt:
    Hon i butiken argumentera att det var endast kampanjen som gällde fram till den 16:e, men inte nödvändigtvist det priset. Kollar man web cache:ar så kan man se hur de först tog bort datumet i texten till att sedan dagen efter också sänka erbjudandet med 500kr. Man får väl skylla sig själv att man inte var ute på direkten men det kändes rätt surt ändå att man inte kan lita på det de skriver på hemsidan.

4. ludric

ludric Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Rekommenderar att alla går in på konsumentverket och anmäler Tele 2 för vilseledande marknadsföring. Eventuellt brott mot marknadsföringslagen med att gå ut med en reklamkampanj med ett satt datum och sen ändra den mitt i.

Så iväg med era anmälningar nu så KO kan ta Tele2 till domstol och sätta dit de snikna jäklarna.

Påstår de att det inte gällde det satta priset har de ett väldigt högt krav på sig att bevisa detta, vilket de uppenbarligen inte kommer att kunna göra.

5. SHM

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
  6. ludric

ludric Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Bra med länk!

Och till er som tycker att "man får skylla sig själv" av att ha missat en bra kampanj, så kan Tele2 lagen och vet att de just nu är ute på väldigt tunn is. Det krävs mycket för att konsumenternas sida inte skall få rätt i marknadsdomstolen.

Nej, det kommer antagligen inte spela någon roll för de som vill kunna nyttja 1000kr-rabatten, men gör samhället en tjänst genom att ta 5 minuter av er tid och visa att vi konsumenter inte uppskattar när företag anser sig stå över lagen.

Dessutom kontaktar konsumentverket Tele2 om de anser att de agerat fult, så att Tele2 får en chans att rätta sig, så finns chanser till att 1000kr-kampanjen kan komma tillbaka isåfall.

Last edited: 8 feb 2015
  7. belgarn

belgarn Infant Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0

MINA ENHETER

Här en bild på hur sidan såg ut den 4:e Februari. Kan kanske komma till användning?

https://drive.google.com/file/d/0B-_7eUnUXtcTeWRoeUV6aXBGVFU/view?usp=sharing

Jag pratade med Tele2 i chatten och hans förklaring var att de hade köpt in ett begränsat antal kampanj telefoner som hade tagit slut, och för att istället ta bort hela kampanjen så sänkte dom rabatten till 500kr. Dock så har varken Z3 eller Z3 Compact tagit slut på lager vad jag har sett(?).

8. Ascii

Ascii Android Expert Medlem

Mottagna gillanden:
    3 144

MINA ENHETER

En pinsamt dum bortförklaring från supportkillens sida. De förlorade massvis med pengar på den dealen och försöker skölja bort det.

9. Simon95

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Tror ni det hjälper göra anmälan på konsumentverket?

10. darkshippo

darkshippo Professional Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    1 209
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT

MINA ENHETER

Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    IPhone 16 Pro Max 256GB NT
    Telefon 2:
    IPhone SE 2020 64 GB
    Telefon 3:
    IPhone 7
    Platta:
    iPad 12,9 M1
    Platta 2:
    iPad 11 M1
    Jag gjorde det iaf. Tele2 gjorde redan en stor förlust när de gick över till 2.0. Mängder med människor som hade tänkt använda ett dyrt abonnemang som avbetalning för en dyr telefon bytte till deras abonnemang med rörligt pris, 49 kr /månad om du inte ringer alls (jo, du får tvingas ha 200MB surf). Att ändra på en prismodell som i princip varit standard i 10-15 år leder till att kunderna känner att det är främmande och vänder ryggen åt Tele2. Denna kampanj som har varit nu har ju varit lite för bra för att vara sann. 3995 kr för Z3 inkl 1000 kr rabatt, paybackrabatt på 1500 kr och en avräkning på den gamla mobilen. Sen kör du en slutfaktura på ditt abonnemang. Det blir inte några kronor över alls till Tele2.

11. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Har väldigt dåliga erfarenheter av beställning hos Tele2, det bränner nog en hel del just nu. Beställde en LG G3s förra söndagen. De hade den inne då beställningen gjordes och i tisdags eller onsdags när jag var i kontakt med de angående att jag inte fick något kollinummer säger kundtjänsten att det kommer skickas så fort telefonen skickas, även då fanns den i lager. Då jag inte fått något på slutet av veckan kontaktar jag de igen och då kommer det fram att den guldfärgade är slut och de vet inte när den kommer in igen. Ringer nu på morgonen för att ändra min order till den svarta men då måste jag ta bort den befintliga orderna och göra en helt ny, där telefonen idag kostar 1500 kr istället för 1000 kr som den gjorde då jag beställde den för 8 dagar sedan.

Det gick inte att göra på annat sätt enligt kundstjänsten. De kommer nog förlora enormt mycket på denna kampanj och sättet de skött den på.

12. Simon95

Mottagna gillanden:
    123

MINA ENHETER

Ja, jag kontakta deras kundtjänst idag, de skickar tydligen retursedel till mig.

Efter jobbet ska jag gå till Tele2 butik igen och köpa den på nytt för 1400 kr (inlämne av 2 telefoner). Med tidigare rabbaten skulle jag bara behövt betala 900 kr, det känns för jävligt då jag upptäckte rabatten i torsdags och tänkte köpa den nästa dag just samma dag de halvera rabatten.

Jag sa upp abbonemanget i telefon men jag ska visa dom i butiken "välkomstpaketet" med sim-kort och allting så de inte tvivlar på om jag är Tele2 kund. De måste minst göra förlust på 2000 kr per såld telefon.

edit: jag gjorde precis anmälan om falsk marknadsföring hos konsumentverket

13. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om ditt abonnemang är avslutat så kommer du inte kunna göra så utan då måste ett nytt abonnemang tecknas.

14. SHM

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Bilden kom till användning! Tack! Anmälan har gjorts.

belgarn gillar detta.
  15. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag gjorde samma som Selko och beställde en gul LG 3G S förra helgen. Well, jag väntar väl ett tag och ser vad som händer.

Jag har ett ordernummer åtminstone men de har ännu inte dragit några pengar från mitt kreditkort. Dock tog de en kreditupplysning på mig för det abonnemang jag ändå inte kan använda här bortom civilisationen.

16. Cupcakes

Cupcakes Mobilberoende Moderator

Mottagna gillanden:
    8 378
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

MINA ENHETER

Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Kan säga som så att om telefonen är slut i lager och ni vill byta färg pga detta så brukar vi lösa det med rabatten om det inte är ett specialfall! :)

17. superiorr

superiorr Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    5
    Riktigt förmånliga priser.

18. torbjorn

torbjorn Adult Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    187

MINA ENHETER

Jag har inte bråttom - och önskar mig en gul mobil. En vecka till kan jag väl vänta. Eller två.

Nej, jag tänker inte anmäla dem till ARN.

19. SHM

Mottagna gillanden:
    1 367
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23

MINA ENHETER

Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung Galaxy S23
    Stor skillnad på Konsumentverket och ARN.

20. selko

selko Senior Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    440
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    LG G3
    Platta:
    iPad Air
    Idag gick det inte enligt supporten, utan man fick snällt betala 1500 kr, eftersom den rabatten inte gäller längre använde de som argument :/ Jobbar du för Tele2?

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.