[Tele2] Mobil växel fungerar dåligt?

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av 2444ever, 7 dec 2010.

  1. 2444ever

    2444ever Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 nov 2010
    Inlägg:
    404
    Mottagna gillanden:
    9
    Telefon:
    Sony 1 III

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony 1 III
    Jag har ett tag haft ett abb med Mobil växel hos Tele2. Det har fungerat sådär.

    * Om man pratar med någon i mobilen och har tjänsten "samtal väntar" och någon då ringer, kan man inte se vem det är i displayen, enda tecknet man får är två tonstötar, inget mer. Om man lyckas höra dom skall man komma ihåg en kod #nånting, vilken jag alltid glömmer, för att kunna ta det inkommande. Stenålder enligt mig. Alla andra abb jag haft kan man ju se nummer, eller namn om upplagd i kontakter, i displayen och val om man skall parkera/svara etc. Har även varit i kontakt med produktansvarig för detta(!) hos Tele2, han tyckte det var en jättebra funktion med två tonstötar :). Jag har även haft Mobil växel hos Telenor, där fungerade det som det skall.
    Teoretiskt skulle det kunnat vara något problem med min mobilmodell, men det var en k750i, den var ju rätt vanlig. Och som jag fick förklarat av Tele2 så var det så det skulle fungera i deras Mobila växel - alltså inget visat i displayen vid "samtal väntar".

    * Ringer man någon som är upptagen i samtal får man (med abb hos Telenor iaf) meddelande om att man kan trycka "5" för återuppringning. Ringer jag med Tele2-abbet så är det bara upptaget-signal. Testat med uppringning från båda abben till samma nummer (som var upptaget).

    * Väldigt många samtal bröts mitt i utan någon anledning (alla år jag hade abonnemanget). Var nära total brytning en varm sommardag - stressigt på jobbet, var flera brutna samtal med viktiga kunder, ringde Tele2 support, fick vänta 30 minuter i telefonkö, precis när jag förklarat så bröts samtalet :mad:, jag var inte så speciellt glad just då...

    Skriver detta dels för att jag är lite nyfiken på vad andra tycker om Tele2:s Mobila växel, och dels som en liten varning.