Tele2 MobilSurf

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Qriouz, 24 aug 2009.

  1. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Tjena!

    Idag pratade jag med kundtjänst som sa att dem skulle aktivera mitt MobilSurf Midi 1GB imorgon. Hon sa klart och tydligt att det skulle vara aktivt from med imorgon.

    Finns det något sätt att kolla så att det verkligen är aktiverat så att man inte sätter igång internet sen får man en saftig räkning??

    Tack på förhand!
     
  2. droidgren

    droidgren Senior Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2009
    Inlägg:
    1 601
    Mottagna gillanden:
    153
    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 6 Pro
    Nope.. Inte vad jag vet. Står inget på mina sidor eller etc. Men du kan lita på dem. Annars är det bara ringa att upp i morgon igen och dubbelkolla. Om du är paranoid så kan ju spela in samtalet också :)
     
  3. Qriouz

    Qriouz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    33

    MINA ENHETER

    Okej, tack för svaret!
    Haha ja det får jag väl göra. Får sätta igång nätet imorgon sen får man väl kolla saldot på kvällen o se om d har tickat iväg, har d inte det så är väl allt som d ska va haha :)

    Tack som sagt!
     
  4. mixxno

    mixxno Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    828
    Mottagna gillanden:
    61
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Pixel 4a
    ROM:
    Android 11
    Har haft min i fyra dar. Tankat och surfat hemma på trådlösa (4Mb/dag) och över 3G (0.7/dag). Har inte streamat nån radio. Läckert att den växlar själv mellan när man kommer hem.
     
  5. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Lånar tråden lite, även om det kanske inte riktigt är samma ämnesområde som huvudinlägget.

    Funderar på att byta till Tele2 just för att jag verkar kunna spara en hel del pengar varje månad. Ringer inte speciellt mycket och min nuvarande prognos för första månaden pekar på en dataförbrukning på under 100 MB/mån, så jag funderar på att ta snålpaketet á 200 MB/mån.

    Min fråga är vad som händer ifall man skulle komma upp i 200 MB innan månaden är slut, finns det nån möjlighet att köpa till mer data då eller är man fast med 1:69 kr/MB då? Tycker att det verkar lite så när jag läser på tele2:s hemsida.
     
  6. hackan

    hackan Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 jun 2009
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    r0bber, jag är inte säker men misstänker att du hamnar på 1.69kr/MB om du går över 200MB. Jag kör på det paketet nu, men kommer eventuellt skaffa 1GB-paketet för att kunna surfa via datorn också (drar lätt iväg om jag börjar använda datorn, lite mindre risk att dra ner uppdateringar på hundratals MB direkt på telefonen).

    Jag funderar däremot på hur det går att uppgradera, inte omöjligt att man hamnar på dubbel kostnad om man byter mitt under en månad, men ska försöka kolla det med Tele2 senare.
     
  7. r0bber

    r0bber Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2009
    Inlägg:
    416
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Det där är jag också intresserad av att veta. Om jag skulle börja dra över gränsen varje månad så vill man ju kanske uppgradera lite smidigt
     
  8. Json_81

    Json_81 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 sept 2009
    Inlägg:
    535
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Jag tror de har en maxkostnad på 299 för det paketet.
    Men ring och fråga.
     
  9. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    Ni blir säkert lite ledsna nu ;) men jag köpte deras "extra datatrafik" för wap drygt ett halvår innan mobilt bredband blev så himla populärt. Jag betalar 39 kr för 1 Gb :).

    Unlimited (5gb) kostade då 99 kr :).

    1GB räcker gott och väl för min del, även om man surfar lite då å då via datorn.
     
  10. sandos

    sandos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2009
    Inlägg:
    715
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Man då har du inte turbo, eller hur? Bytte ner mig från 5GB till 1GB för att få just turbo-3g
     
  11. Johnny

    Johnny Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 aug 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    46

    MINA ENHETER

    De uppgraderade mig till Turbo 3G fick jag ett sms om för nått halvår sen eller så.

    Fast ja, så fasligt fort har det inte gått, snabbaste jag upplevt har varit ca 1.5mbit. Dock var det med min SE W890i, ska testa med min Magic och se om jag kan få upp farten ett snäpp till :).
     
  12. PatrikS

    PatrikS Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2009
    Inlägg:
    1 123
    Mottagna gillanden:
    65

    MINA ENHETER

    Samma som johnny, trots att de hävdade att jag inte skulle få 3G så har jag i vart fall åtminstone 3.6Mbps dvs ca 1.5Mpbs eller över.
    1Gig för 39kr är sweet :)
     
  13. Hellberg

    Hellberg Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2009
    Inlägg:
    324
    Mottagna gillanden:
    52
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Telefon 2:
    Google Pixel 4
    Telefon 3:
    HTC U11
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S4
    Den tjänsten hade faktiskt jag på Tele2, fram tills juni i år. Jag blev dock aldrig uppgraderad till Turbo-3G. Även om det var relativt billigt så tröttnade jag efter ett tag på att 3G-uppkopplingen var dålig (även fast jag bor relativt centralt i Örebro), oftast när jag försökte använda datauppkopplingen med min W890 så gick den över till 2G, fruktansvärt irriterande. Testade med ett kontantkort från 3 och då fungerade det avsevärt bättre, så när 3 sedan lanserade HTC Magic så kändes det helrätt att byta operatör (efter att ha varit Tele2-kund i 12 år). Har inte direkt ångrat mig, även om jag till viss del kan sakna Tele2s samtalspriser (har ändå mest kompisar med Tele2) så känns det ändå oerhört skönt att använda Android med en operatör som ger en bra datauppkoppling och dessutom inte begränsar hastigheten redan vid någon GB data.
     
  14. FlyBob

    FlyBob Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    1 374
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Jag har själv (förgäves) försökt få tillgång till surfzoner med tele2. Har hört storys från kundtjänst om att man mste ha speciellt sim-kort isf, men det är faktiskt inget jag tror det minsta på utan skulle vilja veta om någon har någon erfarenhet av det? borde det inte vara user/pass som på de flesta portaler?

    Jag vill kunna sitta på wlan mitt i stan helt enkelt, eftersom jag bor i storstad är det ju najs överallt!

    Själv har jag 200mb/månad hos tele2 nu och använder ca 80mb varje månad, då surfar jag och kollar mailen flitigt men har wlan på skolan och hemmet vilket gör att det är på bussen ner till stan det kostar ungefär...