Tele2, online vs butik

Diskussion i 'Tele2 & Comviq' startad av Droid65, 28 dec 2018.

  1. Droid65

    Droid65 Guest

    Tele2 hade under jul kampanj på mate 20 pro med rabatt 1000kr samt y6 på köpet. (online).
    Jag var till en tele2 butik och skaffade mate 20 pro, jag betalade lite mer än hälften kontant och resten la jag upp på delbetalning.

    Jag fick ingen rabatt. (kundtjänst säger olika beroende vem man kommer till, att villkoren säger om man delbetalar hela summan så får man rabatt, medans nån annan menar jag skulle fått rabatt då jag även tog delbetalning oavsett summa).
    Jag vet inte vart deras villkor står, dom enda som fanns på hemsidan var "rabatt gället vid delbetalning 24 eller 12 månader" stod inget om summa.

    Sen till telefonen y6 man skulle få på köpet, denna fick jag inte heller. Står inga som helst villkor för denna julkampanj på deras sida, köper jag mate 20 pro kontant ingår den online.
    Även här säger dom olika, men att villkoren är samma, delbetalning 12 eller 24månader.men ändå får man den på köpet vid kontant?

    Förstår inte varför dom inte skriver ut tydligare villkor på hemsidan..

    Sen min fundering, som även här säger dom olika. Gäller kampanjerna på hemsidan även i tele2 butiker? Eller kan dom i butiken styra hur dom vill?

    Samt har jag rätt till rabatt och en telefon på köpet?
     
  2. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 306
    Mottagna gillanden:
    8 163
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Vad jag vet att det ska inte finnas nån skillnad mellan webbutiken och fysiska butiker! Du får ringa Tele2 och berätta om ditt ärende.
     
  3. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Det framgår ju tydligt på hemsidan att rabatten gäller om du väljer delbetalning på hela summan i 12 eller 24 månader. Uppläggningsavgift slipper du online så visst finns det skillnader om du köper online eller i butik. Du fick ju prisuppgifter av butiken. Men menar du att de skulle ha glömt upplysa dig om kampanjen? Så kan det ju vara. Det går inte att utläsa om det bara gäller online eller i butik men du har iaf valt fel avbetalning för kampanjen.
     
    bernard, 6150 och katho gillar detta.
  4. Glis

    Glis Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2016
    Inlägg:
    873
    Mottagna gillanden:
    1 033
    Telefon:
    HP iPAQ 614c

    MINA ENHETER

    Telefon:
    HP iPAQ 614c
    Platta:
    Blackberry Playbook
    Du märkte alltså inte att du inte fick någon rabatt och inte fick med dig någon Y6 när du gick från butiken? :ehm:

    Det är ju något du borde ha anmärkt på innan du skrev på avtal och lämnade butiken. Om du nu märkte att det butiken säger inte stämmer med det erbjudande som publicerats.
     
  5. Droid65

    Droid65 Guest

    Okej, det har jag gjort men får olika svar varje gång.
    Dom har sagt jag har rätt både till rabatt och mobil, medans ena säger jag har rätt till bara mobilen, och den andre att jag inte har rätt till något.

    Hursom ville jag bara veta om det skiljer nått mellan butik och online, tele2 ger mig bara luddiga/olika svar.
     
  6. Droid65

    Droid65 Guest

    Detta framgår då 24 samt 12 månader har lägre grön avgift, men jag hittar inga kampanjvillkor nånstans.
    Butiken tyckte givetvis jag hade rätt till rabatt och telefonen, dom kunde dock inte lägga in det i deras system då jag betalade hälften kontant och resterande på 24månader. Samt köper man telefonen kontant online så ingår.mobilen så den berörs inte av delbetalning.

    Hursom köpte jag den ändå där i butiken och dom tyckte jag skulle kontakta kundtjänst om rabatt och telefon. Och som jag skrev säger dom olika så står lika frågandes än vad jag har rätt till.
     
    Moby gillar detta.
  7. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Om butiken uttryckligen har sagt att du har rätt till en viss rabatt och en viss telefon borde du sett till att de la in den direkt eller att de löste det åt dig i efterhand.

    Om de i butiken tycker att du har rätt till en viss rabatt är det inte samma sak som att du har det. Personligen kan jag dock tycka att de bör hållas ansvariga för att de säger så, men vad de tycker betyder å andra sidan inte så mycket i slutändan.
     
    bernard gillar detta.
  8. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Du har tyvärr mötts av okunniga säljare i butiken. Har du blivit lovad något i butik så får ju de lösa det. Butikerna har också en egen kundtjänst, sk säljsupport, som de kan kolla med när de är osäkra. Att de hänvisar dig till att själv ringa kundtjänst när det är deras jobb att, förutom att sälja och casha provision, också att hjälpa dig är oseriöst. Gå till butiken och kräv att få hjälp med vad du blivit lovad. Be att få prata med butikschefen och är han inte på plats så får han ringa upp dig när han kan. Det här kan de lösa men eftersom de verkar lata och ointresserade av kundvård måste du tjata.
     
    bernard och Kristy gillar detta.
  9. Droid65

    Droid65 Guest

    Okej, men pallar inte kriga med dom mer, butiken är 10mil ifrån, var där i förrgår för att försöka lösa det, innan jag åkte till butiken chattade jag med kundtjänst som hade lagt ärende om det. I butiken ringde han kundtjänst och dom sa det skulle lösas och rabatt skulle dras av och mobilen skulle jag få hemskickad. Så lämnade butiken och trodde det var löst men ärendet avslutades utan rabatt och telefon.

    Hade vart en annan sak om alla från början sa jag inte hade rätt till något av det.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 958
    Mottagna gillanden:
    7 954
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Men då är det väl löst? Har kanske inte hunnit skickas eller så pga ledigheter? Om du har fått svaret att allt är löst är det väl bra?
     
  11. Droid65

    Droid65 Guest

    Är inte dum, har självklart hört med dom då ärendet vart avslutat utan information. Och dom sa jag inte hade rätt till rabatt. Hur det är med telefon vet jag inte men tror dom neka det också. Därav orkar jag inte ta det med dom mer. Får tänka till nästa gång och få det skriftligt, lär dock vara sista gången jag handlar i en tele2 butik.
     
    Moby gillar detta.
  12. Moby

    Moby Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2010
    Inlägg:
    712
    Mottagna gillanden:
    402

    MINA ENHETER

    Jag tycker att man får bättre service online. Där finns bilder, tester och man kan fråga om råd i ett forum som detta. I butik möter man säljkåta typer som väldigt sällan vet mer om produkterna än gemene man. De luras kanske inte men eftersom de inte vet något och inte bryr sig så blir det ofta fel. Alla butiker känns lika oseriösa med möjligt undantag av Telia som har ganska bra service. Men de brukar ha långa köer istället. Jag har tvingats handla i butik några gånger nu det senaste året. Fått felaktiga uppgifter och tråkigt bemötande samtliga tillfällen.
     
  13. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 306
    Mottagna gillanden:
    8 163
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Om du frågar mig, hade gärna sett "upphämtningsställen" istället för kostsamma fysiska butiker. I dessa upphämtningsställen kan man skaffa sig nya SIM kort och lämna in telefoner på garantiservice. Alltså helt små ställen. Vill man teckna abonnemang, då kan man vända sig till Elgiganten, MediaMarkt, NetOnNet, etc..
     
    Moby gillar detta.