Tele2 play

Diskussion i 'Strömningstjänster' startad av Tompa23, 8 sept 2023.

1. Tompa23

Tompa23 Kid Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    0
    Tänkte höra mig för om det finns fler som har samma erfarenheter av Tele2 streamingtjänst.

Som dem flesta vet så köpte Tele2 upp ComHem- dem i sin tur hade också någon snarlik tjänst.

I vart fall så vet jag inte om det är bara jag som tycker att det är en viss skillnad i deras streamingutbud.
    Jag bor självt i ett sk ComHem hus; och använder mig av deras grundutbud( som numer är digitalt).

Nu verkar det som så att Tele2 även har lanserat denna tjänst som digital streamingtjänst- som f.ö nås från samma plattform som övriga abonnemangstjänster.

Den heter som sagt Tele2 grund. Fast skillnaden ( som jag har fått erfara), så är detta mer av en IPTV lösning( snarare än att det handlar om en traditionell streamingtjänst).
    Just för att det som streamas är samma sak som sänds linjärt( i tablån).

Men just vad som är lite tragiskt är att det inte går att använda denna om Du sitter bakom en VPN.
    Det som händer är att tjänsten inte går att starta- och att ett meddelande dyker upp om ( något i stil) " För att kunna titta så stäng av din vpn"- rättare sagt att det skulle vara kriminellt att använda sig av VPN.

Men å andra sidan så är det bara naiva loosers som inte har VPN idag.

Så det jag undrar är om det är någon skillnad i deras olika streamingpaket? Men även om det även är någon större skillnad på vilken VPN?

Personligen så har jag detta från Nord, och att på det stora hela så tycker jag att det fungerar.
    Men däremot vad som garanterat inte fungerar är F- secure.

Det har inte så mycket med tjänsten i sig att göra,utan mer att F- secure inte har gjort sig av med sitt ryska arv.
    Det är kanske inte många som känner till detta,men jag blev självt förvånad ( och förstod inte sambandet).
    Men helt ovetenskapligt så ledde detta mig till servrar( på själva ip- adressen) till någon prorysk ( f.d sovjetstat) om det vart Lettland ska vara osagt.

Som sagt allt sedan kriget i Ukraina bröt ut så har vi här i väst infört någonsorts embargo mot ryssland.
    Som även innefattar rysk infrastruktur( internet/ telekommunikation)
    Men i vart fall hur långsökt detta må låta,så gäller det också förstå historien bakom.

För mig som har fått växa upp under kalla krigets dagar( med polska föräldrar), vet ju vad detta handlar om. Men att för många svenskar så är detta okänt.

2. katho

katho Android Medlem

Mottagna gillanden:
    4 333

MINA ENHETER

Jorå, eller inte. Skippa den så fungerar det.

Asawi gillar detta.
  3. micke.sg

micke.sg Baby Droid Medlem

Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy Note

MINA ENHETER

Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Galaxy Note
    "naiva"? Lycka till. "loosers". lär dig stava..

Asawi gillar detta.