Avslutad: Tele2 router - Huawei E5186s

Diskussion i 'Arkiverade annonser' startad av carlinho, 26 maj 2016.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. carlinho

    carlinho Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har en Tele2-router med märket Huawei E5186s som bara stått och samlat damm de senaste månaderna, detta då jag flyttat till en lägenhet med fiberanslutning.

    Det är alltså denna det handlar om (http://www.tele2.se/mobilt-bredband/router-huawei-e5186s). Klistrar in Tele2:s text om routern:

    Kraftfull 4G router för hemmet
    Hela familjen kan surfa
    Huawei E5186s är en kraftfull trådlös router där alla kan surfa på ett och samma abonnemang. Dessutom kan du ta med dig bredbandet vart du vill, till exempel sommarstugan eller husvagnen.
    Ingen installation
    Allt du behöver är mobiltäckning och ett eluttag. Ingen installation behövs. När du har fått routern hemskickad med posten så är det bara att stoppa i kontakten i ett eluttag så är du igång.
    Blixtsnabbt 4G-nät
    Med Huawei E5186s surfar du i vårt blixtsnabba 4G-nät som täcker 99% av befolkningen. I vårt 4G-nät uppnår du vid normala fall en hasighet på 10-50 Mbit/s.

    Fullt fungerande och nästintill nyskick. Har knappt hunnit bli använt. Originalkartongen finns kvar och kan även den skickas med om så önskas.

    Finns i Dalarna. Kan förstås skickas under förutsättning att du betalar en extraslant för fraktkostnaden.

    Nypriset ligger runt 1500 om man köper direkt från Tele2. Jag tänker mig att 500 kronor+ev. frakt är rimligt. :)

    Bilder:
    IMG_20160526_131129.jpg
    IMG_20160526_131217.jpg
    IMG_20160526_131150.jpg
     
  2. guerillerox

    guerillerox Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 okt 2010
    Inlägg:
    548
    Mottagna gillanden:
    68

    MINA ENHETER

    Funkar det bara med Tele 2?

    Skickat från min LG-H815 via Tapatalk
     
  3. carlinho

    carlinho Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Hej!

    Dubbelkollade nu med Tele2:s kundtjänst. Den är INTE låst till Tele2 och kan alltså användas även om man har en annan operatör. :)
     
  4. Jizzler

    Jizzler Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 nov 2011
    Inlägg:
    217
    Mottagna gillanden:
    123

    MINA ENHETER

    Slår till, vore just skönt att slippa det mögel som driver uppkopplingen två steg framåt och tre tillbaka på landet. Skickar du ett PM med detaljer så swishar jag varpå oddsen för en bra sommar genast steg kraftigt :D
     
  5. carlinho

    carlinho Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2010
    Inlägg:
    106
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Du har PM! :)
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.