Fick min Xperia z ultra förra veckan och är helt kär. Vilken underbar telefon. Visst kamera skulle kunna vara bättre men wtf.
Dock har jag något som jag upplever som ett stort problem.
Nämligen att högtalaren tjuter när man pratar i telefonen.
Ett högfrekvent tjutande ungefär som en sådan där ultraljuds rått fälla.
Får typ huvudvärk av att ha längre telefon samtal.
Var i kontakt med Tele 2, förlängde mitt abonnemang och köpte telefonen i samband med det. Och påpekar att det är en doa enhet och att jag har rätt att byta ut den mot en ny fungerande enhet. Först vägrar de att göra det. Men efter att hon har varit i kontakt med sina medarbetare så går de med på det.
Dock får jag inte gå till en
tele2 butik utan måste posta telefonen till dem. Toppen det skulle ta 3-5 dagar för dem att posta en retur blanket till mig. Sedan tar det 2-3 dagar för dem att få in enheten och räkna därefter med 5 arbetsdagar för dem att inspektera telefonen och eventuellt godkänna en doa för att därefter skicka mig en ny enhet. Så en 15-20 dagar ska jag vara utan telefon.
Kände att jag inte vill vara utan telefon i 3 veckor över julen och tänkte passa på att häva köpet och gå Ner till netonnet och köpa en. Med deras lägre pris skulle jag få ta samma telefon och med
tele2 volym abonnemang med 4gb data (hade 2gb nu) och betala 100kr mindre per månad.
Blev lite paff och riktigt förbannad när kundtjänst säger att de inte kan häva köpet när jag misstänker att telefonen är defekt!
Utan de insisterar på att jag måste vänta och se.
Hur ska jag gå tillväga? Någon som har förslag? Har varit trogen tele 2 kund i många år men just nu känner jag mest för att säga upp och byta tillverkarens leverantörer där man känner sig uppskattad.
/Santzia
Sent from my C6833 using Tapatalk 4
Click to expand...