Är det någon som vet varför
tele2 är så uselt vad det gäller samtal i Stockholm? Har bott på flera olika ställen och ungefär 50% har varit så att jag inte göra samtal till och från. Vet även flera kontor mitt i stan där tel2 i princip inte fungerar och nu pratar jag samtal ej datatrafik.
Vo-Wi-Fi fungerar bra men är långt i från stabilt särskilt om man rör sig runt och helt plötsligt tappar Wi-Fi. Hemma fungerar det hyfsat.
Datatrafik har jag inget problem med på något av dessa ställen men det är samtal och särskilt när det är viktiga jobbsammanhang.
som jag förstått det så kommer det 5G inte hjälpa då samtal ej går via det men frågan är om det kommer blir bättre på om de bygger flera stationer?
Har flera abonnemang och lurar och i princip samma sak med alla även om vissa är bättre än andras
har tröttnat på
tele2 helt och hållet och har i princip bestämt mig för att byta till Telia.
Har även vänner och kollegor som har samma problem. Har nästa aldrig problem med
tele2 i mindre städer
Hur kan det vara så dåligt i Stockholm? Visst är det flera hus och mobiler men samtidigt så borde det ju bygga ut det bättre då. Telia upplever jag ej har problem på det sättet.
Click to expand...