Jag funderar på att byta från
Telenor till
Comviq, för om jag inte har missförstått så verkar
Comviq vara dom enda som erbjuder e-sim till kontantkort.
Men det var en sak som jag undrar över. Jag kör ju med dubbla sim-kort i min telefon. Ett privatnummer och ett lite mer allmänt nummer som jag ger ut till arbetsgivare, myndigheter, företag o.s.v. Det allmänna numret har jag för vana att stänga/inaktivera under kvällar och helger och ibland i flera veckor under sommarsemestrar.
Och det jag undrar är om
Comviq har någon gräns för hur länge dom sparar eventuella sms och meddelanden till telefonsvararen, om man skulle ha numret avstängt/inaktiverat? Varför jag frågar är för att t.ex. Fello har tydligen en gräns, där dom raderar eventuella sms eller meddelanden till telefonsvararen redan efter typ 3 dagar eller något sådant, om man t.ex. har haft telefonen avstängd. Och det tyckte jag lät lite väl kort. Det skulle ju inte fungera om jag t.ex. skulle låta numret vara inaktiverat i säg 4-5 veckor över sommaren.
Telenor verkar inte ha någon sådan direkt gräns, efter att ha kollat det med deras support. Jag frågade
Comviq samma, men jag fick inget vettigt svar av personen i kundtjänst. Någon som har koll på detta? Jag begär ju inte att sms eller meddelanden till telefonsvararen ska sparas i evigheter, men jag vill åtminstone kunna stänga av numret under en 4-5 veckor under sommaren, utan att behöva oroa mig för att eventuella viktiga meddelanden ska hinna raderas.
Och sen undrar jag om Comviq också kör med aviseringar för missade samtal? Det har också varit en smidig grej med Telenor, att dom alltid sparar aviseringar på missade samtal när numret har varit inaktiverat ett tag. Där jag ser numret och datum/tid för när personen ringde.
Click to expand...