Morsning!
Efter att ha bedrivit mobilslakt över nyår införskaffade jag precis en z3c (via netonnet) och ett nytt sim. Inställningarna för surf/mms som hämtas funkar inte som dom ska. Får endast vanlig signal utan någon bokstav/siffra som visar på uppkoppling i notifikationsfältet. Det går fortfarande utmärkt att smsa, ringa och surfa via wifi.
Har prövat:
- Ta bort APN'er
- Skriva in enligt tele2's hemsida (verkar vara gamla APN'er med tanke på att de är annorlunda än dom som hämtas). Gör jag detta får jag upp "H+", men det funkar inte om jag försöker surfa.
- Ta bort igen
- Hämta hem automatiskt igen
- På rekommendation från gammal swedroid-tråd från HTCforumet ta bort surfinställningarna, då funkade MMS (men fortfarande inget annat). Funkade dock inte med surf om jag tog bort MMS
- Prövade simkortet i en gammal återställd lur (s3), surfen funkade direkt. (Däremot såg APNen annorlunda ut jämfört med z3c - kanske pga brist på 4gstöd?)
Något jag aldrig varit med om tidigare är hur jag inte behöver slå in någon pinkod till SIMkortet då jag startar mobilen.
Min plan är att ringa Tele2-support imorgon, för att därefter åka till NetonNet om jag inte får det att funka. Kan det vara fel på någon antenn i mobilen, eller lär det vara inställningarna som spökar?
Tänkte kolla om någon har liknande erfarenheter och kan ge mig mer kött på benen inför morgondagen.
mvh Felix
Last edited: 4 januari 2015