Vi har valt att finslipa våra abonnemang för att bättre passa majoriteten av våra kunder. Redan idag ligger den största andelen på en fast prisplan, de som ligger på en rörlig prisplan har vi tittat på och det har visat sig att runt hälften av dem har en genomsnittskostnad där det hade lönat sig med ett fast pris. Vi väljer att inte se det som att vi "tackar nej" till en viss grupp kunder, utan mer att vi förtydligar vår position på marknaden och förenklar och förbättrar det för våra kunder.
Kunder som idag har rörligt pris berörs inte av ändringen.
Skulle inte heller gå i närheten av att påstå att vi gör som
Telenor när det skiljer flera hundra kronor i månaden mellan våra abonnemang.
Det är bara datan som kan utnyttjas på dessa korten.
Vi ser ständigt över sortimentet av surfplattor, nu har vi kompletterat det med iPads då detta är vad som efterfrågats av våra kunder. I min vetskap finns det inte heller några nya surfplattor med Android heller, men när det kommer så ser vi givetvis över sortimentet igen.
I övrigt så går det alltid att köpa surfplattor med stöd för SIM-kort ifrån andra butiker. De flesta stora elektronikkedjor (ej MediaMarkt) erbjuder redan idag också möjligheten att dela upp betalningen av ditt köp via din
Tele2-faktura.
Jag ser inte på något vis det som att vi har höjt priset på data. Våra mobila bredbandsabonnemang finns för de som endast behöver surfa, dessutom till ett bättre pris än innan.
Vi har valt att ta bort rörligt pris då det endast var ett fåtal kunder som använde detta, majoriteten av våra kunder har ett fast pris samtidigt som den rörliga prisplanen skapade förvirring. Med tanke på de vad de rörliga kunderna betalar per minut/sms jämfört med den faktiska kostnaden för oss genererar snarare rörliga priser stora vinster.
Visar det sig att den ändring vi nu gjort skapar missnöjda kunder så kommer vi givetvis att se över förändringen. Detta är återigen en av anledningarna till att vi inte har några bindningstider för att direkt kunna snappa upp kundernas respons.
Återigen, jag lyssnar på er feedback och vi kommer följa upp kundernas reaktioner. Jag skulle personligen inte heller kalla fastprisabonnemang för något som skulle vara exklusivt för företag. För mig är det snarare konstigt att andra operatörer fortfarande erbjuder abonnemang med så lite som 2-3 GB. N
Nästan alla våra kunder har ett fastprisabonnemang och en stor andel av de kunder som började med ett rörligt pris har så småningom gått över till ett fast pris eller faktiskt betalat för mycket. Detta handlar inte om att tjäna mer pengar, utan att förtydliga vår position och vårt erbjudande (gentemot t.ex.
Comviq) på marknaden samtidigt som det är en del av vår resa mot att skapa nöjdast kunder.
Jag förstår att en liten andel kunder som var ute efter mycket surf och lite samtal upplever förändringen som dålig, därför låter vi er behålla ert rörliga pris.
För er som är ute efter abonnemang med mycket surf och utan bindningstid är jag helt säker på att Tele2 fortfarande erbjuder mest värde för pengarna. Click to expand...