Telefon för max 3000?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Aene, 16 jul 2016.

  1. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Har en tid gillat Sony och har haft Xperia Ray samt Xperia Z1 Compact, men nu har min Z1c givit upp. Behöver därför skaffa mig en ny telefon och kan tänka mig att lägga max 3000.
    Vill gärna ha mindre(4.7- 5.3"), IP-klassad telefon med bra kamera, skärm, batteri och plats för minneskort.
    Har tittat lite på nyare Sony Xperia som Z3, Z5 och X, men Z-modellerna verkar ha problem med överhettning och självsprickor. Och X-modellerna verkar överprisade för vad man får. Har även tittat lite på Nexus 5X, men den verkar ha lite taskigt batteri och sakna IP-klassning.
    Kikade även lite på Oneplus, men skärmen på 3:an verkar lite sisådär och de verkar ha lite problem att få ut utlovade uppgraderingar om man får tro:

    https://forums.oneplus.net/threads/marshmallow-upgrade-schedule-for-oneplus-devices.406778/

    Finns det fler modeller man bör titt på eller är det bättre att vänta på IFA och Sailfish/Marlin?
     
  2. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Vad tror du om Nexus 5x eller Moto x Play? :)
     
  3. Aene

    Aene Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2013
    Inlägg:
    452
    Mottagna gillanden:
    334

    MINA ENHETER

    Tack! Har kollat lite på Nexus 5x, men tycker som sagt att den brister batteritid samt att den inte har någon IP-klassning.
    Dock har jag inte tittat något på Moto x Play, men jag får göra det. Hur är kameran på den?
     
  4. Honda

    Honda Ninja Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 aug 2014
    Inlägg:
    3 637
    Mottagna gillanden:
    2 638
    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig

    MINA ENHETER

    Operatör:
    NTT Docomo
    Telefon:
    iPhone XtraShitty Femhundratolv gig
    ROM:
    Kiwi
    Du får kolla lite reviews på den men enligt mig så är kameran bra men inte fantastiskt bra. :)