Problem: Telefon, startar inte.... hjälp

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av kiptanoi, 20 okt 2014.

  1. kiptanoi

    kiptanoi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min telefon vägrar att starta.

    Tar jag ut batteriet och stoppar tillbaka det så vibrerar telefonen och texten
    "Samsung Galaxy S4 GT-I9505" Syns en stund, och sedan blir det svart.
    [​IMG]

    Stoppar jag i usb kabeln nu, så händer inget, om jag tar ut batteriet och stoppar i det nu med usb kabeln i så händer inget.

    Om jag tar bort usb kabeln och tar ut batteriet och stoppar i batteriet igen, så sker samma sak som ovan, att den vibrerar och texten Samsung Galaxy S4 GT-I9505 syns en kort stund och sedan blir telefonen svart.


    Om jag tar ut batteriet och sedan håller ner volym knappen "ner" medan jag stoppar i batteriet så kommer denna bild fram

    [​IMG]
    Sen blir allt svart igen och telefonen är död.
    Om jag gör detta snabbt, och klickar på volym knappen upp när bilden kommer fram så kommer en ny bild fram där det står att något laddas ner och att jag inte ska stänga av telefonen...

    Men den bilden är bara framme en halv sekund, och sen blir telefonen svart och död.




    Jag har låtit batteriet vara borttaget nu en dag, och stoppade i det igen, och klickade på volym ner knappen, och valde sedan volym upp knappen, och då kom jag fram till en bild som det stod att något laddades ner, och att jag inte skulle stänga av telefonen.

    Denna bild låg nu kvar längre tid, kanske upp mot 5 minuter, vet inte om det var tur eller om det berodde på att jag låtit batteriet varit borttaget i en dag.



    Men nu behöver jag hjälp, jag kommer att låta batteriet vara borttaget i någon dag eller 2.

    Telefonen är inte rootad, utan den är som den är efter köpet från affären.

    Jag skulle vilja få hjälp med ROM filer? eller någon original filer som jag kan stoppa in i telefonen via ODIN programmet och med hjälp av volymknapp ner vid start och sedan volymknapp upp tricket.

    Eller finns det andra sätt att totalt nollställa telefonen och få den helt wipad och original?

    Och att skicka tillbaka den till affären eller på ett service ställe gör jag inte, utan vill veta om man kan fixa detta hemma på något sätt, och hur isf :)

    Alla förslag är välkomna och jag ska försöka svara på saker ni har frågor på eller om jag har glömt att förklarat något :)
     
  2. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    Har du tappat den i vatten?? Om du har garanti kvar är det ganska smart att skicka in den.. men testat att wipe:a via recovery mode. Volym upp + hemknapp + powerknapp!.. Testa det först.. annars kan du hämta mjukvaran via sammobile och flasha in via odin om det lyckas hoppa igång för dig och telefonen inte dör!
     
  3. kiptanoi

    kiptanoi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nej, telefonen började att stänga av sig och starta om sig i fickan medan jag var på jobbet i torsdags.
    Den höll igång allt ifrån 5 minuter till en timme innan den stängde av sig och startade om sig.

    Efter ett par timmar så var den helt död och jag fick inte igång den igen.

    Och det enda sättet att få ett livstecken är att ta ut batteriet och stoppa tillbaka det, då vibrerar det direkt och den visar startbilden innan den dör igen.

    Och volym uppknappen hemknapp och powerknapp... Då händer inget alls... Endast vid klick av volym ner knappen funkar vid uppstarten.

    Sammobil? Vad är det?
    Och vart hittar jag en mjukvara till telefonen som är original?
     
  4. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    http://www.sammobile.com/firmwares/checker/
    På den sidan hämtar du original firmware.

    Kan vara en bra ide att skicka in den via reparation, eller har du triggat knox :P:P,
     
  5. kiptanoi

    kiptanoi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 okt 2014
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Knox? Va är det?
    Nej, jag ska inte reparera den, jag ska köpa en ny vare sig jag får igång den eller inte, om jag med hjälp av er kan få igång den så kan jag ha den gamla luren på jobbet och den nya all övrig tid :)
     
  6. wawie

    wawie Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2011
    Inlägg:
    628
    Mottagna gillanden:
    94
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy s22+
    En slags säkerhetsgrej från samsungs sida (googla), triggas den till 0x1 så ryker deras garanti, för det mesta. Vissa har fått deras produkter fixade även med det.. Du ser det via downloading mode.. men eftersom du inte visste vad det var så lär du knappast triggat den..

    Men fixa in original mjukvaran först då sen återställ via recovery när/om du kommer in efter flashningen.. Nåt annat vet jag inte vad du kan göra!