Telefon till familjens barn

Diskussion i 'Frågor och support' startad av Grozny, 29 jan 2020.

  1. Grozny

    Grozny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Hej. Mitt första inlägg här. Familjen har 2 flickor som ibland får låna min telefon för youtube/netflix.

    Finns där ngn bra tjänst eller handhavande där jag enkelt kan blockera telefondetaljer som möjligheten att skicka sms, använda alla andra appar än just youtube typ? Har pillat med sekretessen o flygplansläge men vill ju att utomstående endå ska kunna nå mig men förhindra tillfälliga utskick eller så när de tittar på tuben..

    Åldern på dem är 4 år så de tittar en stund sen fipplar de och efter ett tag så har de skickat bilder och uppdaterat insta med random grejjer :eek:..

    Önskvärt är ju om inrigning ändå fungerar för de som vill ha tag på mig.

    Är själv ny inom Android och mina tekniska kunskaper är bristfälligao_O

    Samsung S7edge
     
  2. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    380
    Om det enbart är för att låsa till en specifik app åt gången, så borde det enklaste väl vara att använda den inbyggda funktionen i Andriod för att "fästa" applikationen och kräva PIN/fingeravtryck för att "lossa" den igen. På så vis kan de inte ta sig utanför den aktuella applikationen utan att man låser upp telefonen.
     
  3. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    Jag har inte använt det själv, men detta är något som Google själva har tagit fram relativt nyligen.
    Google Family Link – Startsida
     
  4. chhans

    chhans Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2019
    Inlägg:
    414
    Mottagna gillanden:
    380
    Jag har faktiskt försökt använda den, även om det var ett tag sedan nu. Den är förvisso smidig på en del sätt, men har samtidigt en del begränsningar. Dels måste du skapa upp nya Google-konton till barnen via appen (om du manuellt skapat en gmail-konto till dem innan gå det inte använda). Sen blir de låsta till att använda Youtube Kids-appen, då den vanliga Youtube är helt blockerad.
    Dessutom skulle jag vilja säga att denna är mest lämplig om barnen har egna enheter de använder, och om jag förstod tråskaparen rätt så handlade det mest om tillfällen då han lånar ut sin egen telefon till barnen. Men visst, man kan ju skapa en separat användarprofil på telefonen med barn-kontot och växla till denna innan man lämnar över telefonen. Kan ju vara värt att testa...

    Edit: Det var som sagt ett tag sedan jag testade tjänsten, så det är möjligt att de ändrat hur den fungerar. Men för egen del så föll det väl mest på avsaknaden av YouTube, vilket även medförde exempelvis att vår familjeprenumeration av YouTube Music inte fungerade på barn-kontot.
     
    Last edited: 29 jan 2020
    bernard gillar detta.
  5. Grozny

    Grozny Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2020
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2
    Tack! Var så enkelt, Funkar jättebra. Som ganska nybliven androidanvändare så saknas all kunskap.
    Ville bara återkoppla o visa tacksamhet över era tips.
     
    chhans gillar detta.