Telefon total vägrar att ladda ner vissa appar

Diskussion i 'OnePlus 3T - Allmänt' startad av tonttejooi, 12 apr 2017.

  1. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Tjena. Köpte en splitterny 1+3T idag, men jag måste säga att telefonen är värdelös. Många appar går inte att ladda ner över huvud taget. Ringde till och med till Googles supoport utan minsta resultat, har prövat alla olika felkodslösningar som finns på internet samt fabriksåterställa, och såklart uppdatera till nyaste programvaruversioner. Själva problemet är att vissa specifika appar inte laddas ner. Tex Snapchat och Instagram är totalt omöjliga att ladda ner. Då man trycker på installera i Google Play Store så går telefonen in i "hämtar" läget, och den börjar snurra där det vanligtvis visas nedladdningsprocenten. Efter cirka 30minuter snurrande så återkommer telefonen med valfri felkod och meddelar att det misslyckades. Samma med instagram osv. Prövat med olika simkort, olika WiFi osv. osv. Inget fungerar. Ska man borra hål i skiten eller?
     
  2. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Ta kontakt med OnePlus support och se vad de själva säger om det hela. Det faktum att det inte hjälpt med varken uppdatering eller återställning låter jäkligt märkligt i mina öron. Nästan som om det är någon komponent i telefonen i sig som felar. Fungerar WiFi /4G när det används till annat än att försöka ladda ner appar?
     
  3. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    Javisst! Och majoriteten av appar laddas ner perfekt. Ex spotify, whatsapp, facebook. I nuläget är de appar som inte går att ladda ner Instagram, Snapchat, Google Play filmer samt Musixmatch (detta från listan med appar jag alltid laddar ner) Prövade nyss även med annat google konto utan resultat.
     
  4. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Ah... Då blir det ännu knepigare ju. [emoji29] Och felkoderna är inte konstant de samma utan varierar från gång till gång?
     
  5. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Hittils har jag fått 2 eller 3 olika, inte varje gång jag ens får en. 459 och 924 har jag fått, och kanske 927, minns inte säkert!
     
  6. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Jag provade precis att ladda ner en av apparna via 4G på min lur (EJ OP3T) Bara för att utesluta att felet ligger hos de som publicerat appen eller Google Play rent allmänt. Jag stötte inte på de problem du beskriver... Jag går nog bet I frågan tyvärr [emoji53]
     
  7. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 365
    Mottagna gillanden:
    17 842
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Instagram har jag på min OnePlus 3 installerat utan några som helst problem
     
  8. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    Sitter i hjälpchatt med OPO atm, men det känns lönlöst, han som skall hjälpa får nog ta in mer info än han själv sitter på misstänker jag :(
     
  9. iterva

    iterva -_- Hedersmedlem

    Blev medlem:
    3 aug 2013
    Inlägg:
    2 973
    Mottagna gillanden:
    2 936

    MINA ENHETER

    Har du kontrollerat att du har senaste system uppdateringen? Dvs av OxygenOS. Anledningen jag frågar är då jag sett denna bugg nämnas i några av dom tidigare versionerna av OxygenOS. Vet inte hur det sett ut dom senaste månaderna då jag inte äger en Oneplus längre.

    Testat rensa data och cache för google play appen? Inställningar >Appar >Play store..rensa båda där, starta om och testa ladda ner igen. Detta förutsätter självklart att du är inloggad på telefonen (Play store) med Google kontot.

    Jag råkade engång ut för detta fenomen efter en fabriksåterställning (alltså första uppstart efter setup guiden när jag gick in i Play store för att ladda ner appar)på en OP3 och ovanstående löste det.
     
  10. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1

    Prövat allt sådant. Inget hjälpte. OP chatten rekommenderade att försöka flasha till tidigare oxygen, eftersom jag hade nyaste, men nu då man är oerfaren så får vi se hur det blir med att lyckas göra det.
     
    iterva gillar detta.
  11. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Här har du instruktioner som sedan tidigare rapporterats funka bra även för en gröngöling :)
     
  12. tonttejooi

    tonttejooi Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2017
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    1
    Har faktiskt lyckats rätt bra förutom på en punk. SKriver in adb sideload filename, men får därefter upp acces denied, hittar inget jag gör direkt fel, men jag atnar att man måste låta datorn styra telefonen på något sätt, men hur?
     
  13. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Inte bara det, att vissa appar fungerar inte som dom ska. Men fungerar perfekt på S7E o huawei p10. Jag har oxygenos 4.1.1
    Tex storytel fungerar på alla andra telefoner som jag har räknat upp men inte på 1+3T o kameran är sämst
     
  14. Psicosis

    Psicosis Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 apr 2013
    Inlägg:
    1 927
    Mottagna gillanden:
    2 516
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    iPhone 14 Pro Max 128GB
    Platta:
    iPad Pro 12,9" (2017)
    Starta telefonen som vanligt > Inställningar > Om telefonen > knacka på versionnummer (tror det heter så på svenska) 7 gånger så ska det stå att du är en utvecklare. Backa ur den menyn > Utvecklar alternativ > Aktivera felsökning, koppla till datorn, ställ in att den ska vara ansluten för filöverföring och inte laddning och prova igen.