Telefon trasig vid uthämtning - vänta 3 veckor på reperation?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Defeat, 15 nov 2011.

  1. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Så jag har rätt enligt lag att öppna och starta telefonen?

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  2. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 414
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  3. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Jaja jag ska ringa konsumentverket imorgon och se vad jag kan göra. Tycker det verkar jävligt konstigt att jag ska behöva vänta först en vecka på telefonen och sedan 3 veckor på att få den lagad när jag redan börjat betala av skiten

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk
     
  4. dweebling

    dweebling Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 dec 2010
    Inlägg:
    1 557
    Mottagna gillanden:
    204
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Samsung S 20
    Platta:
    Samsung Tab S 10.5
    Det finns undantag i lagen för ljud/bild upptagning. En telefon klarar ju detta men frågan är om den räknas under undantagen eller inte.
    Bäst är ju om du hör med konsumentombudet i din kommun.
    "Undersöka varan.
    Du har rätt att undersöka varan du har köpt. Men för att kunna ångra köpet måste den vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Ångerrätten gäller även om du har varit tvungen att förändra varan för att kunna undersöka den.""Att en vara är i väsentligen oförändrat skick innebär att varan endast förändrats i obetydlig grad från tidpunkten då du tog emot den."

    Lagen är tvingande så en försäljaren kan/får ej ha egna villkor som kan vara till konsumentens nackdel.
    Frågan är ju om du orkar tjafsa. Det tar betydligt längre tid än tre veckor att få rätt via ARN om du ska försöka driva ärendet dit.
    Men steg 1, kontakta konsumentombudet och fråga där och sen ställa Telenor mot väggen
     
  5. Defeat

    Defeat Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    17

    MINA ENHETER

    Ringde konsumentverket. Jag skulle ha rätt att häva köpet om inte de kunde bevisa att det var "oskäligt dyrt" dyrt för dem. Och reperatipnen fick inte ta "oskäligt lång tid".

    jävligt luddiga begrepp som är till företagens fördel...

    Sent from my LG-P990 using Tapatalk